Gå til innhold

190 vs. 230E


MotorManik

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål:

 

Skal kjøpe meg bil nå snart og det har kokt ned til Bmw e30 og Mercedes.

Bare lurer på hvordan en 230E går i forhold til en 190?

ER jo større motor i 230'en men er jo større bil.

Har hørt at 190 ikke er noe racerbil, men går den greit nok og er det vanskelig å få litt mer hk, evt. å få tak i 2.3 litern til 190?

Til slutt; er det noe å satse på å kjøpe en Merc. som har gått over 300k

BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 190E og 230, riktignok er 230`en en CE men det er nesten samme sak.

Mitt råd til deg er å kjøpe en 190, du sier du skal kjøpe deg bil, så regner med du er ungdom og dette er første bilen?

230`n har kanskje større motor, og selv om den ikke er så mye større enn en 190 så virker den nesten dobbelt så stor..

Dessuten merker du nesten ikke forskjell på en 190E 2.0 og en 230E 2.3 heller.

Ikke noen racerbil noen av dem.

Trim til disse motorene er heller ikke så mye å snakke om, da må du heller gå for en 300E eller en 2,3/2,5 16v som går bra originalt!

190 er også mye lettere å skaffe styling osv til hvis dette er av interesse.

 

Angående km.stand så går jo MB motorene nesten i det evige, men jeg vet ikke om jeg ville satset på en bil som har gått mye over 300 000..

Mitt råd er å se etter en 190E fra slutten av 80 tallet med så lav kmstand som mulig, disse kan en være heldig å finne ned til 30 000.

Ikke gå for en nedslitt 230 bare for at du tror den er "sprekere" for om den kanskje er det på papiret så virker det uansett ikke sånn in real life :rolleyes:

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde valgt 230 jeg..har hatt en kompis som har en 190..vil ikke ha den igjen jeg as (2,3 16v er en annen sak..liten bil..mye moro!) har en 230 stående også..digger den bilen..1985 model 230..fet bil..passe senking og store felger er alt som må gjøres..har du ikke altfor lite penger ville jeg satset på en 230E..diggere bil..pluss sikrer enn en mellomklasse japse fra sluttten av 90tallet...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt hardt med 190 e 2.0 4 trinns manuell fra 1986 i 5 år nå. bilen er temmelig slapp, men det går faen ikke ann å ta livet av den heller. selv ved minimalt med vedlikehold, har vel bare byttet olje nesten. Nå pensjonerer jeg den pga rust, samt at jeg fikk lyst på noe annet. Det er irriterende å kjøre med kun 4 gir syns jeg da. så er kasse veldig usportslig, får liksom ikke girt fort.

høy komfort og lite kupestøy trekker opp, hvis du bare skal cruise på landeveien er den konge.

 

min har vel gått ca 290k?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

 

Hehe. Jo, er tøffe de kit'ene, men er billigere for en 2.5-16 motor (om det ikke er det du allerede har da)...

 

Hvor står prisene? Eller må man ringe for å høre... Er nok dyrere enn 2.5 16 motor, men lettere å finne, og ikke fullt så vanlig som 2,3 2,5 16v... Har ikke sett 2,3 16 eller 2,5 16 til salgs på leeenge...:( Har nok bare 2 liter selv, men vil ha 2,3 el. 2,5... Gjerne med turbo Devil

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

hadde valgt 230 jeg..har hatt en kompis som har en 190..vil ikke ha den igjen jeg as (2,3 16v er en annen sak..liten bil..mye moro!) har en 230 stående også..digger den bilen..1985 model 230..fet bil..passe senking og store felger er alt som må gjøres..har du ikke altfor lite penger ville jeg satset på en 230E..diggere bil..pluss sikrer enn en mellomklasse japse fra sluttten av 90tallet...

 

Hvis det er fet pimp mercedes man skal ha, så kan man jo bare kjøpe en 280-560 se(l) Det er bil som blir fet med store kromfelger og senking!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Jeg har kjørt hardt med 190 e 2.0 4 trinns manuell fra 1986 i 5 år nå. bilen er temmelig slapp, men det går faen ikke ann å ta livet av den heller. selv ved minimalt med vedlikehold, har vel bare byttet olje nesten. Nå pensjonerer jeg den pga rust, samt at jeg fikk lyst på noe annet. Det er irriterende å kjøre med kun 4 gir syns jeg da. så er kasse veldig usportslig, får liksom ikke girt fort.

høy komfort og lite kupestøy trekker opp, hvis du bare skal cruise på landeveien er den konge.

 

min har vel gått ca 290k?

 

Skal du selge Merca veldig billig...?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

 

Hvor står prisene? Eller må man ringe for å høre... Er nok dyrere enn 2.5 16 motor, men lettere å finne, og ikke fullt så vanlig som 2,3 2,5 16v... Har ikke sett 2,3 16 eller 2,5 16 til salgs på leeenge...:( Har nok bare 2 liter selv, men vil ha 2,3 el. 2,5... Gjerne med turbo Devil

 

Det står en 2.5-16v motor til salgs på 190 klubbens forum..

http://www.mb190klubb.com

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MotorManik

Har et par spørsmål:

 

Skal kjøpe meg bil nå snart og det har kokt ned til Bmw e30 og Mercedes.

Bare lurer på hvordan en 230E går i forhold til en 190?

ER jo større motor i 230'en men er jo større bil.

Har hørt at 190 ikke er noe racerbil, men går den greit nok og er det vanskelig å få litt mer hk, evt. å få tak i 2.3 litern til 190?

Til slutt; er det noe å satse på å kjøpe en Merc. som har gått over 300k

 

Jeg ville i allefall anbefalt 190.

230 er mye større og mer klumpete =D

Har aldri kjørt en 230 selv men skulle jeg hatt meg en W124 så ville det blitt 300E eller større..

Skal du ha noe med ordentlig fart i så kan du prøve og få tak i en billig 190 2.3-16v.

Den er det godt trøkk i :)

 

Jeg hadde nok ikke kjøpt meg en bil som har passert 300 000km, men heller en på ca 250 000km og solgt den igjen før 300 000km.

Verdien på dem synker drastisk når de passerer 300 såvidt jeg har sett..

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aXu

En kompis av meg selger en 190 (2.0) 124-karosseri veldig billig.

Den har gått over 300 så vidt jeg vet...

 

PM hvis noen er interresert.

 

190 med 124-karosseri...:confused:

 

190=201-karosseri, E-klasse(200/230/260/300) 85-> =124-karosseri.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår