Tamda Skrevet Februar 19, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2021 Varmapparatvifta starter ikke, har byttet vifte, men vil fortsatt ikke starte, helt død. Noen som vet hvordan den reguleres? Har målt spenning ut på kontakt til vifte, konstant 12 V, det går 2 ledninger til inn på kontakt. Har vurdert å bytte hele styrepanel for vifte( Elektronisk klimakontroll) Noen som vet hvordan disse styrer vifte? Noen med erfaring på om defekter på disse panelene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 19, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2021 Sjekk alle sikringene dine, sitter nemlig en 5A sikring som er styring for kupevifta, hvis den er gått er det dødt. Ble formotstand skiftet samtidig med vifta? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tamda Skrevet Februar 22, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2021 Har en 5 A som fyker ja, men det står at den går kun til setevarme, (Sikring nr4) Men den fyker uansett om ting er koblet til eller ikke. Har koblet vekk all setevarme og både vifte og styrepanel for denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 22, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2021 Har du husket å koble av formotstand også? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tamda Skrevet Februar 22, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2021 Hmmm men er ikke formotstand i vifta da? har jeg misforstått den, evt hvor ligger formotstand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 22, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2021 Blir alltid bittelitt usikker når jeg får sånne svar, men er for lat til å slå opp i delekatalogen nå.. Hvis du kun har én kontakt inn på vifta/viftehuset med 2 tykke ledninger sitter ikke formotstand på selve vifta (selv om jeg tror den gjør det, når jeg skriver dette). Hvis du derimot har 2 tykke og én tynn ledning, alt. 2 tynne, så sitter formotstand på vifta. Kjennes ofte lett igjen ved at det er en klump med flere «tapper» av aluminium. Den ene tynne er styrespenning, og spenningen øker gradvis oppover mot 12v avhengig av hva viftehastigheten står, når alt er iorden. Hvis den 5A sikringen jeg sikter til har røket, vil det ikke komme spenning ned til formotstand på den ene tynne ledningen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tamda Skrevet Februar 22, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2021 Hei takk for svar, jeg har en vifte hvor formotstand sitter på vifta . Sikring nr 4 ryker fordi om alt er frakoblet. altså kan det da være at jeg har noe kabelproblemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 22, 2021 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2021 Ja, ikke umulig at det kan være noe trøbbel med ledningsnettet da, men umulig å fastslå uten å ha feilsøkt på bilen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tamda Skrevet Februar 22, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2021 Igjen takk for svar. Jeg får teste hvor jeg mangler spenning så får jeg ta d videre derifra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.