Gå til innhold

Audi A8 2005 4.2 . BOOTLOADER !! HJÆÆÆÆLP

Ranger emnet


w_karlsen1@hotmail.com

Anbefalte innlegg

HJELP !! 

Jeg er ny her og fikk tips om denne siden ang hjelp.

Greia er at jeg gikk inn på "skjult meny,"  der trykte jeg på Bootloader, MMI (skjerm) alt ble svart og alt av knapper rundt gearstang lyser, skjermen står fast oppe og lyser, det står  BOOTLOADER VERSION 2.40 MMI ( h43) application uppdate, search download cd.

Har henvendt meg til  noen store på Audi her i Kongeriket Norge b.l.a Albjerk i Drammen der bil er kjøpt ny, Møller Gjøvik. Hamax Hønefoss ,Gjøvik som er nærmst, INGEN hadde peiling på dette sa de, kunne ikke hjelpe meg, ba meg google problemet som jeg gjorde, kjent problem nedi europa da, må vis ha originale Audi cd plater for nedlasting ser det ut som.

Den eneste  som var villig til og hjelpe meg var Møller Ensjø, men de hadde heller ikke vært borti det her, men de hadde ikke time før langt ut i februar.

Det er jo helt utrolig at ikke store Audi verksted ,ikke kan oppgradere software på en gammel A8,  hører stadig at folk oppgraderer software på BMW og Mercedes.

Er det noen her som kan gi meg tips eller hjelpe meg med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer opp advarsel på skjermen når man trykker på bootloader, om at ting vil gå «i svart» om man trykker bootload. Du har satt systemet i boot mode for å oppdatere firmware, uten å ha ny firmware tilgjengelig. Møller kan nok ordne med cd for oppdatering av firmware, ser de også selges på f.eks. ebay, men er da gjerne piratkopi uten noen som helst garanti. Du har to valg, forsøke å få ta i korrekt firmware, eller lever bilen til Møller.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

PROBLEMET LØST :  Møller klarte ikke løse problemt, ga de tusen vis av kroner på feilsøking uten resultat.

Fant en polsk Audi-ekspert amatør  (var annleggs gartner ) på finn, ringte han og la fram problemet, han sa han 90% kunne løse problemt mitt hvis jeg tok en tur til Kolbotnen, oe jeg gjorde .

Han fant fort ut at CD-spiller`n var defekt , og  ikke leste opp-daterings platene som softwaren krevde. Han ringte en kompis på jobb på Alnabru som hadde en 2005 A6.  og kjørte dit. 

Han demonterte cd-spilleren i A6`n og satte den i A8`n , lastet opp softwaren og alt var i skjønneste orden, alt virker som det skal. Hele jobben kostet kr 1500, !  

Etter denne hendelsen setter jeg aldri min audi på Møller .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår