Gå til innhold

Feilkode P0088

Ranger emnet


Bolt

Anbefalte innlegg

Så var det min tur å få bilen i nødmodus og avlest feilkoder. Koden er P0088 - high fuel rail pressure. Jeg tok en sjanse og byttet Fuel pressure sensor uten at dette hjalp noe særlig. Så da er det vel Fuel pressure regulatoren som står for tur og for den nette sum av 7700kr er den å få kjøpt hos Møller. 

Spørsmålet da blir om noen her har erfaring eller kunnskap om denne kan kjøpes hos andre enn Møller. Og om det kan være andre ting som gjør at feilkoden slår inn. Bilen er helt normal å kjøre med, starter lett og trekker normalt fram til den går i nødmodus og må restartes. Går som regel i nødmodus ved kjøring på lavt turtall. Strekningen Gardermoen - Hamar i 110km/t gir 4-5 restarter :( . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Nå har jeg brukt bilen en stund og feilkoder begynner å komme igjen etter å ha vært nesten borte. Siden sist er Fuel pressure sensor, fuel pressure regulator og dieselfilter byttet. Nå er det feilkode 0087 -fuel rail pressure too low- som plager meg. Bilen starter lett og går helt normalt til den går i nødmodus. Det er oftest på lavere turtall den slår inn på men kan egentlig komme når som helst. Og feilkoden kan komme noen ganger så ofte som 5-6 ganger på en mils kjøring og plutselig være borte en dag eller to..

Noen med erfaringer for fix av dette problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble regulator på fuel rail eller pumpa byttet? 

Måten å feilsøke er å kjøre en log over FP og sjekke når/hvordan det dropper for å kunne gi en pekepinn på hva årsaken er. 
Har også vært noen tilfeller av havari av HPFP på disse, særlig hvis det har vært feilfylt engang. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var regulator på fuel rail som ble skiftet. Hvordan er det med regulatoren på pumpa ? Legger den helt av når den svikter eller begynner den med feil verdier ? 

Jeg har via en kompis tilgang på VCDS programmet men verken jeg eller kompisen er særlig drevne på å bruke dette. 

Hadde ut regulator på HPFP og fant ikke spon, så helt fin ut noe det også dieselfilteret var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår