Gå til innhold

Audi 100 C4 1991 reg 1990

Ranger emnet


Audi 100 2.8

Anbefalte innlegg

Hei, Lånte bort Audien min to uker til Svigerfar og når jeg fikk den tilbake viste det seg at den har blitt kjørt mens den har kokt flere ganger og når jeg fikk den tilbake fylle jeg på 4 liter vann mens bilen sto med fronten oppover. Og jeg fikk god varme i apparatet og begynte å sjekke etter feil og fant at radiatoren lekker litt (ca 1,5l på en uke parkert) , kjølevifte på radiatoren slår ikke inn målte med prøvelampe på komtakten inn på sensoren i bunnen av radiatoren og det var strøm på to av 3 kontakter inn på den. Klarer å kjøle ned motoren ved å kjøre varmeapparat på fullt. Noen ganger er det trykk i systemet så vannet renner over når jeg skrur opp lokket til påfylling, men så kan gjerne bilen stå og svive lenge uten llokket på uten at det renner over som om alt er normalt. Har bestilt ny kjølevifte og radiator og er takknemlig for innspill/spørsnål om det jeg har forklart og om det er flere søk og flere  deler som må byttes ut, er ikke mekaniker men har skrudd endel bil  har hatt Audi 100 i 10år og har funnet min favoritt i de modellene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C4 er en knallfin bil, helt klart. Har hatt to stykker, 2,3 og 2,8 Q, begge Avant. Den 2,8Q er faktisk en bil jeg savner og som jeg angrer jeg solgte.

Ville byttet termostaten også i samme slengen som du er i gang, koster så lite. Når du har byttet delene så husk å lufte ut av kjølesystemet. Er en spesifikk prosedyre på dette, uten at jeg husker den i hodet. Mulig at @Quattro73 husker rekkefølgen på luftepunktene? Så får vi krysse fingrene for at toppen/e ikke har slått seg og du har lekkasje i toppakningen/e. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, 2.8 quattro Avant er flott bil, hadde en slik i 2012, 1993 mod sølv og med alt utstyr, 99% strøken, utrolig fremkommelighet på vinteren og fantastisk komfort. Ja håper virkelig toppene og pakningene har klart seg ellers vil jeg bytte motor, er uansett på utkikk etter en m lav km og helst den med sorte topp deksler og service hefte da denne har gått 360.000 men er trofast og sviver fint, bruker litt olje er det eneste. Har gått 2 år i Tyskland før den ble importert og har gått i Tromsø til jeg kjøpte den i 2016 og er nesten helt rustfri, Den ble vereran i år og koster lite å eie, bortsett fra at den liker bensin selv om det ikke er galt v lett gass, hjelper at det ikke er quattro og har manuell kasse. Skal ta og  bytte termostaten, vil gjerne bytte sensoren i bunnen av radiatoren men sliter med å finne den på nett så jeg får kjøpt den. Noen som kan skaffe delenenr på den? Reg er BN72134. Bytter også varmeregister og kupevifte da dashbordet likevel skal byttes pga tidligere tyveriforsøk. Er pent sort  S6 skinn int m karbonlister i den noe som er skjeldent på en sedan. Jeg kan vel sende en mld til @Quattro73 og høre ang riktig lufting av systemet, har bare brukt min egen metode da jeg ikke visste at det var spesifikke punkter, er alltid noe å lære og liker virkelig dette forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo dette forumet er bra det, bare så synd det er så få som bruker det men det er mange dyktige brukere her som hjelper mange.

Det er, om jeg ikke husker feil, en lufteventil ved slangene inntil registeret men husker ikke om det er kun denne på V6erne.

Den bryteren er vel en standard VAG-bryter som står på flere VAG-biler mener jeg. Skal sjekke litt for deg etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår