Sveinung Kristiansen Skrevet September 11, 2020 Rapporter Share Skrevet September 11, 2020 Jeg fikk Lekasje på en slange som går mellom kammrene i diesel filter huset. Bildeavfilterhuset Da jeg byttet den slangen og primet systemet som jeg trodde (åpne lufteventilen og starte bilen til det renner diesel ut) starter bilen, men stopper etter noen sekunder. Bilen er også i "safe modus" slik at turtallet stopper på rundt 3000 rpm. Kan jeg ha primet feil? Er det noen som kan prime en slik motor? Er en 2002 Peugeot expert reg: YZ90828 om det hjelper. Denne modellen kommer i flere bilmerker bla Citroën Jumpy. Er det flere? Hvilken motor er dette? Den sitter vel i flere modeller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinung Kristiansen Skrevet September 11, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2020 Etter mye start og stopp ser det ut som om bilen starter og går. Men jeg får den ikke ut av "safe mode". Når jeg skal stoppe bilen, tar det 3-4 sekunder før bilen stopper helt etter nøkkelen er vridd om. Videofrastopp Jeg bruker Torque OBD check. Dette er feilkode e jeg får: Torque OBD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneZ Skrevet September 12, 2020 Rapporter Share Skrevet September 12, 2020 Jeg bruker vakuumpumpe på retur røret på disse for å få ut luften på disse. Der er flere forskjellige rør oppsett på disse motorene å siden bilde ikke viser mer av rørene kan jeg ikke si noe sikkert om hva som kan hjelpe med å få systemet primet. Kodene du har fått er typisk når det ikke er primet riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinung Kristiansen Skrevet September 12, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2020 Er en lufteskrue nederst på filterboksen. Det er den jeg leser at jeg skal skru opp en omgang og så "starte" bilen flere ganger for å pumpe frem diesel. Når det kommer diesel ut av åpningen under lufteskruen, skal systemet være luftet. Meeeen... Er nok ikke helt luftet nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneZ Skrevet September 13, 2020 Rapporter Share Skrevet September 13, 2020 En lufteskrue står aldri på ett lavt punkt for luften sitter seg seg alltid på en høyt punkt om det er nå i en knekk på slange,rør, filterhus evt i pumpe. Denne pluggen du viser til er tappepluggen man bruker for å tappe ut dieselen i filterhuset før man skifter filter. Ta ett bilde av oppe på motor så kan jeg se nærmere hvilket oppsett av plastrør du har der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinung Kristiansen Skrevet September 13, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2020 1 time siden, RuneZ skrev: En lufteskrue står aldri på ett lavt punkt for luften sitter seg seg alltid på en høyt punkt om det er nå i en knekk på slange,rør, filterhus evt i pumpe. Denne pluggen du viser til er tappepluggen man bruker for å tappe ut dieselen i filterhuset før man skifter filter. Ta ett bilde av oppe på motor så kan jeg se nærmere hvilket oppsett av plastrør du har der. Her er bilder fra motoren. Begynner å tro det er automatisk lufting på denne ut i fra det du sier? https://photos.app.goo.gl/SdgrsYrqUzt9w7XN8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinung Kristiansen Skrevet September 13, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2020 Bilen går nå helt fint men går enda i nødmodus. Når jeg skrur av tenningen, stopper ikke motoren umiddelbart men går i ett par sekunder før den stopper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneZ Skrevet September 13, 2020 Rapporter Share Skrevet September 13, 2020 Denne skal i utgangspunktet være selv utluftene, men noen ganger går ikke alt som det skal. Du kan evt løsne litt på disse stål dyserørene ett, og ett om gangen mens du prøver å starte bil . Teit rør igjen når du ser det ikke kommer luft ut .Du må sikkert ha hjelp av en som kan håndtere switch mens en lufter. Du ser fort når det ikke kommer luft ut av dyserørene. Jeg mener å huske at fra 2002 kom disse bilene enten med håndpumpe i motor rommet eller fødepumpe i tanken som du kan høre vis den virker når du tar på tenning uten å starte bil. Er lokk pakning på dieselfilter hus skikkelig på plass? Hvilket trykk har du på rail når bil går nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.