MaartenE Skrevet September 7, 2020 Rapporter Share Skrevet September 7, 2020 Har en litt vanskelig feil på bilen. 2003 mod 2.0 turbodiesel. Bilen starter og går om morgenen. Kjører på skolen 15 min kjøring ca kl. 9 og er ferdig ca kl 15. Da vil ikke bilen starte, startmotor driver motoren rundt uten problemer. Men bilen vil ikke starte. Sleper bilen eller bakkestart så starter den og går godt. Og kan kjøre hjem. Og samme prosessen neste dag. Har byttet olje, oljefilter, dieselfiler og luftfilter. Når bilen går fungerer den utmerket. Det er ikke satt feilkoder på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneZ Skrevet September 8, 2020 Rapporter Share Skrevet September 8, 2020 Kan være mye rart som forutsaker denne feilen. Har du dieseltrykk over dysene når bil har stått disse timene? Er det denne 101 hk du har ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaartenE Skrevet September 8, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2020 motor er Y20DTH.(100 PS) vil tro at diseltilførsel er i orden, siden den lar seg slepe igang eller ved bakkestart. Har fått et tips om at startmotor kan være sliten og ikke klarer å dra motoren over fort nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneZ Skrevet September 9, 2020 Rapporter Share Skrevet September 9, 2020 Start motoren kan være sliten ja for starter bil med slep eller eller ved bakke start kan det være ett tegn på en svak starter, men siden den starter lett om morgenen kan det være flere ting. Se over batteritilstand,pluss, og minus til starter først for å se til at det er optimal kontakt.Men går du inn med tester å leser ut omdreiningene på motor ved kald start, og det samme ved etter at bil har stått en stund vil du kunne se en forskjell på omdreiningene vis starter er svak.Du kan lese ut hastigheten via dieselpumpen eller ved hastighetsensor på motor. Du kan også måle ut hvor mye strøm starter bruker med ampermeter da kan du også den vei se om den sliter. Har du skifter disse retur slangene på dysene for de kan også skape slike symptomer, når kald kniper de, når varm utvider de seg litt, ingen eller lite med lekkasjer under kjøring, men når bil blir parkert etter kjøring drar de luft inn når bil `hviler` til de er `kjølt`ned igjen . Ved liten lekkasje over disse returslangene blir bil veldig tung startet om den i det hele tatt starter via tenning, men ved slep eller en noen 10 meter bakke starter den , men det kan høres ut som om motor fusker litt ved start.Starter motor veldig lett uten noe form for mototorfusk ved slep eller i bakkestart er det typiske tegn på at starter sliter. Det er viktig å få utelukket ting for å reparere bil etter prøv, og feil metoden kan bli dyrt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.