Gå til innhold

Volvo V70 - 2003 m automat akselerer treg. girkassa?

Ranger emnet


TorbT

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny på forumet her og også nokså ny når det gjelder bil... håper på noen tips og råd her.

Kjøpte en v70 2003 mod 2.0 Turbo bensin. Bilen har automat. ved prøvekjøring kjentes den grei ut synes jeg. har kun eid manuell før og biler jeg har kjørt med automat har vært nyere leiebiler.. 

MEN jeg synes den girer veldig seint når man kjører saakte og akselerer tregt ut av lyskryss etc. når jeg gir skikkelig gass skyver den godt på og girer fint. (men litt tregere for hver tur nå). Kjennes litt ut som når manuell clutchen min tidligere v40 måtte byttes.  

Så hadde jeg en lite trivelig opplevelse her om dagen etter en tur Oslo-gjøvik. turen gikk fint og den girer forholdsvis mykt. ingen store røkninger. den girer bare veldig tregt før jeg er oppe i 60km/t. må motorveien i 80-110 kjører den fint og er god. På vei hjem siste 2-3 km ble det gå i en tunnel rett før Sinsenkrysset. oppoverbakke. plutselig rykker motoren (hopper litt frem og tilbake) den liker tydeligvis ikke at den ikke får noe gass lengre. kjentes ut som om alt skulle gå til H**#!e i køen. Jeg kom meg hjem. prøvde den forsiktig på parkeringsplassen senere samme kveld. samme rykking og ville nesten ikke dra i Drive og R. 

Bilen har kjørt 327000km(!) pen både inni og utenpå, mye påkostet og fullt serviceprogram hele veien. girkassen har ikke blitt flushet, kun skiftet olje 2 ganger. sist gang ved 320000km i 2018. den har kjørt lite det siste 1 1/2 året...

Bilen har skiftet:

- motorfeste 320000km. vet ikke om det er alle festene eller hva.. 

-lambasonde (én av de tror jeg ) ved 322000km

-2 stk coil ved 326000km for ett år siden. så den har kjørt lite de to siste årene. 

Har fått info om at batteri bør byttes snart, men den starter forholdsvis raskt. er en veldig lite batteri som sitter i den synes jeg 62ah(!) 

Hva kan være feilen? er det én eller flere coils som har tatt kvelden? tennplugger? girkassa? Jeg bør uansett ta den med til et verksted fordi jeg kan ikke skru mye sjøl. men hadde vært gull om jeg kunne komme med noen forslag til verkstedet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår