Gå til innhold

Hvilken bredbånd lambda passer mitt Delta/SXtune sprut?

Ranger emnet


Jan E-28

Anbefalte innlegg

Begynner å bli ganske frustrert. Føler jeg er ganske teknisk oppegående. Men ønsker å høre litt bekreftende ord også før jeg kjøper lambda. Har hørt på mange forum, uten gode svar. Og heller ingen tilbakemelding om jeg spør så idiotisk at ingen gidder å svare, siden jeg er en novice på dette...

Kjøpte et SCS-Delta 400 sprut av BSK-speedworks.co.uk til min motorsykkel. Mest pga de solgte ferdig kit med alt plug-and-play. Men huket ikke av for lambda samtidig. Pga de ikke skrev hva det var for en standard annet en lineær og bruker industri standard. Jeg har også et ønske om å kjøre egen lambda kontroller og display ved siden av under innkjøringen, for så å plugge av instrumentet når alt er stilt inn pga plass.

Når jeg ser på Delta 400 hardware spec, plugg tilkoblingene, og lambda infoen får en følgende:

  • 2 x Lambda analogue inputs
  • Stereo Closed Loop Fuelling Control (NarrowbandorWideband) with Lambda Auto Mapping
  • Pin 20: Lambda 1 Input: 0-5V Analog Input
  • Pin 23: Low Side Output 5: MFIO Injector 5 and Lambda 3 Input
  • Pin 29: Low Side Output 6: MFIO Injector 6 and Lambda 4 Input

Ved å se i programmet SXtune, som endrer menyvalg ut i fra ECU en laster inn (Viser dermed det som er tilgjengelig for gjeldende ECU, får en opp minst 3 sider (mulig flere jeg ikke har funnet):

Jeg har spurt BSK-speedworks og SCS-Delta om en kan kjøre LSU 4.2/4.9, eller noen annen standard direkte. Fikk ikke noe godt svar annet en linker til hver sin respektive sonder de vil selge:

BSKspeedworks

SCS-Delta

Men ut i fra alt det jeg har klart og tolke meg frem til, og lese meg opp om. Så skal dette sprutet kunne kjøre lambda direkte? Ikke LSU4.9 ser det ut til, men ivertfall 4.2? Eventuelt annet? LC-1/LC-2?

 

Håper på noen konstruktive innspill. Har et håp om at AEM sin UEGO controller skal kunne kobles opp mot deres instrumenter. Hvis ikke tenker jeg denne LC-2 burde virke, selv om den tilsynelatende ikke er forhåndskalibrert.

 

 

 

SXTune Output Configuration pin 23 and 29 page.jpg

SXTune Narrowband Lambda Sensor Scaling page.jpg

SXtune analogue inputs setup page.jpg

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått sjekket litt mer. Og AEM 30-0310 controller kan ikke kobles direkte med de andre instrumentene, da de har egne interne controllere. Men instrumentet 30-0312 Net CanBus gauge gjør tingene jeg er ute etter, og burde fint kunne settes opp i instilingene til 30-0310 controlleren om den må twikes litt til mitt sprut :-)

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår