Danielsm Skrevet September 30, 2019 Rapporter Share Skrevet September 30, 2019 Hei. vært å anskaffet meg en 2013 ML 250 BLuetec Airmatic (W166) har ikke leita fryktelig mye og ikke har heller ikke hatt av dekselet oppå motor enda. har skrudd mye bil i min tid men dette er det nyeste og mest avanserte bilen jeg har eid til nå. bare hatt bilen i 2 uker dette er min første mercedes og har ingen kjennskap til MB fra før. hvor i pokker er peilepinnen til motorolja? finner peilepinne til girkasse. men ikke til motor ? må jeg av med plastdekselet over motor for å kunne finne den? forøvrig meget fornøyd til nå. nyedlig bil å kjøre :D Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet September 30, 2019 Rapporter Share Skrevet September 30, 2019 Trur ikke du har peilepinne på denne bilen. Den bilen her vel dette innebygget elektronisk. Så sett tenning på stilling 3 trykk på riset knappen tre ganger. Så kommer det opp ub 12v,så må du bruker pilene på rattet opp på venstre side, så trur jeg du skal starte bilen opp etter du har gjort dette, så vil olje nivå komme opp i displayet på hvor mye bilen har bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet September 30, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2019 hva i pokker?? så avansert :O whaat noen anelse om antall liter som går på en oljeskift? og oljespecs? tenkte å bytte olje og filter på den nå før vinteren setter inn skikkelig Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet September 30, 2019 Rapporter Share Skrevet September 30, 2019 Du skal vel ha 8 Liter ved bytte ca normalt da så går det vel ca 7.5 Liter ved bytte. Castroil er vel på denne motoren,se i servicehefte hvilken olje dem har brukt tidligere så kan du kjøpe det samme. Dem har vel billig olje om du har denne butikken i nærheten. Søk opp reg nummer så ser du. https://www.thansen.no/bil/olje-og-kjemi/motorolje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet September 30, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2019 Takk for hjelp så langt Kan jeg bruke følgende olje? Castrol Magnatec 5W-40 C3 ACEA A3/B4, A3/B3, C3, API SN/CF Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet September 30, 2019 Rapporter Share Skrevet September 30, 2019 Ja du kan fint bruke denne oljen,er er godkjent for din bil og meget god olje. Husk filter også når du bytter oljen. Bare hyggelig å hjelpe. Så da er det bare å gå igang med oljebytte før vinteren :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet September 30, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2019 1 time siden, opel astra skrev: Ja du kan fint bruke denne oljen,er er godkjent for din bil og meget god olje. Husk filter også når du bytter oljen. Bare hyggelig å hjelpe. Så da er det bare å gå igang med oljebytte før vinteren :-) Takker. Jeg bytter alltid oljefilter ved skift av olje. Skjønner ikke de som skifter olje. Men ikke filter Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg