Jrnz0r 10 Report post Posted August 29 Hei. Noen som vet hvordan eg bypasser airbagen så eg slipper å få feilkode? Vet det går å bruke en resistor på a4, er det mulig på audi 80 også? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jesper1201 91 Report post Posted August 29 Stortsett er motstanden i en airbag 2,5 Ohm, så ved å sette inn en resistor kan man unngå lampe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jrnz0r 10 Report post Posted August 30 Noen som vet hvor eg plugger inn resistoren? Under rattet? Inne med airbaggen? Ligger én kabel over pedalene, den er merket med 'airbag' på en tilhørende lapp, er det kanskje denne? Eller må eg finne en kabel som har to ledninger? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jesper1201 91 Report post Posted August 30 Spiller ingen rolle, men jeg anbefaler deg å ikke tukle med dette hvis du ikke er komfortabel med det og vet hva du driver med. Kødder du til dette med system spenningssatt og med airbag tilkoblet kan det i værste fall smelle. Viktig å merke seg, at ved å sette inn en resistor så simulerer du kun at selve kollisjonsputen sitter der. Har du feil på noen andre komponenter eller ledninger, så vil ikke varsling/feilkode la seg slette. Husk også at hvis den bilen skulle være utfor en ulykke hvor det er personskade i bildet, så vil det bli granskning hvis airbag ikke har fungert slik den skal, det kan føre til regress mot deg. Quote Share this post Link to post Share on other sites