rule Skrevet Juni 20, 2019 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2019 Hei. Skal bytte eller sjekke dyse nummer 1 på en VW Touran 2003 modell. 1.9 TDI. Momentnøkkel fra Biltema er det greit å bruke ? Er dem riktig ? I tillegg når man skal stramme de skruene på topp, hva blir riktig kraft å bruke på overnevnte nøkkel ? Klarer ikke å finne om det på nettet. På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 20, 2019 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2019 Sånn til informasjon, hvis du ikke har spesialverktøyet som kreves for ut/inn montering av dyse så vil du med nesten 100% sikkerhet ødelegge toppen, eller bare i bestefall få en utett dyse. Det er også en innstillingsprosedyre på vippa til dysene, men den husker jeg ikke i hode. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rule Skrevet Juni 20, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2019 Har monteringsnøkkel. Vet at skruene på topenn skal ha 10 newton meter styrke. Hva blir styrke på selve dyser ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 20, 2019 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2019 Er ikke moment jeg snakker om. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rule Skrevet Juni 20, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2019 Jeg vet ikke hva du snakker om men dyse ble byttet for 1 time siden. Ikke vanskelig selv om jeg er ren amatør :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 21, 2019 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2019 Jeg skrev vel aldri at det var vanskelig? Grunnen til at du skal bruke spesialverktøy er fordi dysa må gå rett ned for å unngå skade på sete, topp, kanaler i topp og o-ringer på dyse. Har du klart dette uten å gjøre noe av det overnevnte har du hatt flaks ;-) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg