JanErik80 Skrevet Juni 20, 2019 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2019 Hei. Har problemer med at min XL7 går fryktelig dårlig. Kjøpte bilen med defekt turbo for en stund siden, men får den ikke til å gå ordentlig. Innimellom reagerer den nesten ikke på gassen i noen sekunder etter gir skifte osv.. jeg har sjekket stagget til det berømte spjeldet, og skiftet filtere osv.. kommer ikke noe lamper. Det ryker litt sort på over 3000 rpm. Kjenner turbo kommer, men virker som den gir seg når det nærmer seg 3000.. da er det nesten ikke noe krefter å hente.. noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 20, 2019 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2019 MAF føler ? Byttet den del slike pga dårlig pådrag. Men selvsagt mye annet som også bør sjekkes som stag osv. Men det hadde du sjekka. Regner med turbo er ok, siden den ble skiftet? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanErik80 Skrevet Juni 21, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2019 Tenkte litt på MAF jeg også, men har ikke fått opp noe feil på det, så har ikke gjort noe med det.. prøve å få lånt meg en å teste.. når jeg tar av kontakta går den dårligere på lave turtall. turbo har gått 120, å har ingen slark. Har heller ikke oljeforbruk på bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 21, 2019 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2019 Man får ikke opp feil på MAF på disse når det problemet oppstår. Ingen feilkoder. Kun dårlig drag. Hadde du fått taki en annen bil så kunne du jo byttet om å sett. Men lurer på om du kan ta av stikket på MAF føler, så vil den dra bedre. Og da merker du jo fort om problemet er der Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanErik80 Skrevet Juni 24, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2019 Vet du hvor mye luft som skal passere? På fult pådrag ligger den på 88-90.. turbo trykk er rett under 1 bar. Men får ikke opp noe verdi på gasspedal posisjon.. den står på 0.0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 24, 2019 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2019 Aner ikke hva den skal ligge på. Men du kan måle den. Men ta det med en klype salt, fordi det er ikke alltid du klarer å avdekke feil av den grunn.. Pussig at du nevner gasspedal sensor. Fordi den har også en tendens til å ta kvelden her. Byttet mangfold av disse, men da gjerne feilkode, og at den ikke "tar gass".. Se proseyre på MAF: Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanErik80 Skrevet Juni 24, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2019 Supert. Da skal jeg prøve litt til i morgen hvis jeg ikke regner bort.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg