Gå til innhold

Ranger emnet


Saab

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har en Saab93, 2004 modell. Den begynte å lekke frostvæske i høst. Jeg fikk tips om å prøve et flytende tettemiddel. Dette funket.Etter det har nivået på frostvæske holdt seg konstant.

Jeg kjørte vel 100 mil, og på den kjøreturen, varierte temperaturen mellom halv og kvart, og flere ganger i løpet av turen dogget bilen til, det skjedde i løpet av sekunder. Det skapte noen skumle situasjoner, for sikten forsvant. Du kjente fuktigheten komme i bilen og det gikk ikke å forhindre dugging. Radiatoren er sjekket, den var det ingen feil på. Men han som reparerer bilen min, står også fast. Så kanskje jeg kan få noen forklaringer her. Hilsen Saab eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste måte å finne lekkasje er å sette trykk på kjølesystemet og la den stå litt, vil da være mulig å lokalisere hvor det blir vått. Dette burde vært gjort i utgangspunktet - i stedet for lakkesjetetter - som egentlig kun er en nødløsning. Men som sagt, så sant det ikke regner alvorlig mye, og dreneringer ved torpedovegg ikke er tette, så er det mest nærliggende å tro at du har lekkasje på varmeregisteret. Dette gir veldig med dugg på vinduer inni bilen, siden det er varm vann som kommer ut.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble satt under trykk, men det ble ikke funnet ut hvor lekkasjen stammet fra. Jeg vet det er en nødløsning, men hadde ingen annen umiddelbar løsning. Det kommer ikke vann inn i bilen. Før bilen dugger helt ned, kjennes en veldig fuktighet, selv om vifta står på fullt. Dette startet etter at jeg fylte på det flytende tettemiddelet, og frostvæsken har samme nivå som når jeg fylte på. Dette er ca.2 mnd,siden. Håper jeg skriver forståelig, for jeg har ikke så veldig peiling selv,jeg bringer svarene videre til han som pleier å fikser bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår