Pappa Wolf Skrevet November 10, 2018 Rapporter Share Skrevet November 10, 2018 Hei folkens. Kjøpte meg tidligere i høst en 2003 XL7 med kaldstart problemer. Så brukte litt tid på nettet og fant fort ut av at det som regel er HP pumpa som er problemet. Og da jeg samtidig oppdaget at forrige eier har driti i flere former for vedlikehold, (Regreimen var 50K på overtid) Ble det handlet komplett set med reimer. vannpumpe og en brukt HP pumpe. Selger er så sikker på at den funker, at han har lovet meg pengene igjen, om den ikke funker. Reimen var så slakk, at den kunne flyttes tre cm opp og ned, og tas av uten å løsne reimstrammer. Ribbreimen så oppspist, at den gikk i oppløsning mens jeg demonterte den. Men alt i alt, gikk det bra, og alle reimer og pumper er byttet. Problemet er nå, at jeg ikke får start på bilen. slår på tenningen, hører fødepumpen går, og at den stopper etterhvert. glødelampen slukker. og jeg kiner. No respons. Har gjentatt den prosedyren en del ganger, og lurer på om systemet må luftes ut før jeg kan sparke liv i bilen igjen? Null feilkoder. Trenger den bilen ganske snart på veien igjen. Siter Better to drive an old, slow and dull v8. Than a brand new ricer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pappa Wolf Skrevet November 10, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2018 Pumpen er en BOSCH CP1 common rail. og overhalings kit koster ca 200,- fra england Jeg har akkurat bestilt et kitt, da pumpen min funket, men ikke så alt for bra. Den nye pumpen, funker ikke i det hele tatt. Jeg kommer til å holde dere oppdaterte med fremgangen. Jeg forventer at selve overhalingen av pumpen tar ca en time, mens monteringen sikkert tar en del lenger. Siter Better to drive an old, slow and dull v8. Than a brand new ricer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pappa Wolf Skrevet November 20, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2018 Okay, da har jeg tatt overhalingen og byttet av pumpen (X2) og vil komme med min vurdering av jobben. Uten tilgang til delevaskeren, ble det brukt en del bremserens, og diverse børster for at få av møkka på pumpen. Deretter ble den tatt med inn på middagsbordet, (med tillatelse fra kona) og hver sylinder ble demontert og pakninger byttet fortløpende. Hadde samtidig youtube oppe på laptoppen som referance. Det finnes flere videoer, på hvordan man overhaler en Bosch CP1 Jeg holdt meg til denne. Kittet mitt handlet jeg hos samme firma som har laget videoen. Kostet snaue 150+frakt For å si det enkelt. det tok lenger å få ut pumpen, enn det tok å overhale den. Og like lang tid å få den inn igjen. Men det er vel verdt det, når bilen starter uten problemer når det er kaldere. Jeg har fortsatt motorvarmer på den, men dete r mer for å ha varm bil, enn å forebygge start problemer klokken "altfortidlig" på morningen. En god investering, er en en magnet på stang, da du garantert mister både verktøy og skruer ned i motorrummet. God fornøyelse. Siter Better to drive an old, slow and dull v8. Than a brand new ricer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.