Gå til innhold

Passat 2008 TDI diesel, bytte av turbo

Ranger emnet


nybegynnern

Anbefalte innlegg

Hei! Bilen min har nylig vært på EUkontroll. Mekanikerne på verksted forteller turbo'n på bilen er i ferd med å ryke. Bilen har gått 142 000km. Mekanikern jeg prata med sa det kunne fort komme oppi 20tusen kr for ny turbo pluss jobb.

Jeg har helt sikkert lagt til for lite info om bilen da jeg kan lite, men er interessert og vil veldig gjerne lære.

Jeg har lyst til å gjøre dette selv. Men jeg har null peiling, dog villig til å lære.

Etterlyser info om steder jeg kan lære dette selv, og om dette er realistisk eller om bilen bare skal selges.

Hvis noe info mangler om bilen, si ifra! (VW Passat, 2008 tdi)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kan ikke gi detaljert hjelp. Men er det 1.9 tdi eller 2.0? Og hvilke symptomer har turboen som gjør at de sier den er i ferd med å ryke?

Med min 2008 Touran 1.9 tdi var det problem med at den noen ganger gikk i nødmodus fordi den trodde det var feil på turbo. Dette skyldtes at de bevegelige finnene i den varme siden av turboen ble tilkokset og dermed ikke fikk justert seg. Løsningen her ble en boks med Mr Muscle ovnsrens. Det var et relativt kjent problem på denne bilen, som jeg googlet meg fram til løsningen på. Det var plundrete å komme til, og måtte gjøres nedenfra, men ikke stor jobb. Må vel ha koblet fra eksosrøret i underkant av turboen på et vis.

Hvis det nå virkelig skulle være turboen som var i ferd med å ryke, så skal det være mulig å få tak i en turbo til 5-6k?? 20.000 hørtes helt vilt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår