vinjen1 Skrevet Juni 3, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2018 Hei, min 08 mod 1.9 tdi 105hk hopper/vugger på tomgang. Er ikke konstant, kommer og går med ca 10-15 sekunders intervall. Værst når motor er varm. Motor går fint, ingen fjusk som jeg kan høre og ingen forskjell på turtall. Blir borte hvis jeg holder ca 1000 omdreininger. Hva kan dette være? Mvh Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 3, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2018 Sett på diagnose på bilen se hva slags feil som kommer opp. Fjusker den helle tiden eller bare første rett etter oppstart av bilen.? Kan være dårlig dyse eller ledningsnett. Dårlig glødere. Mulig lmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinjen1 Skrevet Juni 3, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2018 Har kjørt diagnose på bilen, ingen feil ble funnet der. Er mest når motor er varm vugginga/fjusking kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 3, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2018 Er vanskelig å si hva feilen er. Hvilken diagnose brukte du.? Men kan være EGR/partikkelfilteret du merker også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinjen1 Skrevet Juni 4, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2018 Var med ett apparat som er beregnet for vag, testen ble gjort på verksted. Er dette normalt hvis det er EGR/DPF? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 4, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2018 Altså, motor fusker ikke med "hopper/vugger"? Hva legger du i det? Er det en ulyd i sammenheng? Hvis det ikke er endring i motorgange heller jeg mot et svinghjul - MEN det er et fullstendig skudd i blinde - og da vil det i såfall være godt fremskredent med en kraftig ulyd, denne forsvinner typisk når du øker turtallet 200-300rpm fra tomgang. Hvis det er "fusk" som oppstår, så kan det være dårlig kontakt i ledningsnett til dyser, dyser, utslitt kamaksel og/eller defekte løftere. Jeg trenger mye mer info. for å kunne hjelpe deg litt på vei, aller helst en video av oppførselen til motor. Hvor ofte er olje skiftet, og ble det brukt olje med VW 506.01 eller bedre oljekvalitet? Hvis ikke er den eneste anbefalingen jeg kan gi, verksted. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinjen1 Skrevet Juni 5, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2018 Motor fjusker ikke direkte. Blir værre og filme dersom vibrasjonene kun kjennes i bilen. Vet ikke annet å si, svinghjul er skiftet for ikke lenge siden, ingen ulyder. Bruker longlife olje. Som også er nylig skiftet. Skal på verksted imorgen for å høre med di. Blir målt dyser og sånt da får jeg håpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg