Gå til innhold

Grand Vitara 2005- ulyd under girspak

Ranger emnet


nimioht

Anbefalte innlegg

Hei, da jeg kjører min grand vitara 2006 1,9 DDIS Manual hører jeg en rar metalslående lyd under ved girkassen som bare kommer når du akselererer hardt,virker som noe skraper eller noe vanskelig å forklare, dette skjer i alle gir og ingen ting er forskjellige fra gir til gir, lyden blir sterkere om det er oppoverbakke. bilen girer normalt men det virker som girspaken wobler litt eller den virker ikke så tight som andre biler da. kan også nevne at lyden kommer ikke i fri eller visst du revver bilen,lyden skjer imellom 1500-3000 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok svinghjulet du hører.

Så ikke kjør så mye på turtall heller prøv å kjør så mykt som mulig.

Hvor lang tid det tar før det er defekt er ikke godt å si. Du kan kjøre par år eller et,  kanskje bare noen mmd før det tar kvelden.

Det går litt på kjørestilen mer du presser bilen og evet med henger så er det ikke sikkert det vare så lenge.

Men dette er nok bare heilt i startfasen til et defekt hjul.

Etter vert så må du nok få det bytte, når lyden blir kraftigere også vil det komme når bilen står på tomgang.

Du vil høre at lyden avtar når du presser inn clutchen på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som er svinghjulet som jeg beskrev over her.

Er bare vanskelig å si hvor lenge ta holder før en må bytte det.

Når lyden blir en del kraftigere så må du bytte.

Om ikke lyden er veldig høy nå så kan du kjøre med det, men pass på lyden og kjør forsiktig ikke full gass ved akselerasjon det vil gjør det være.

Også å kjøre med belastning  og henger.

Men det beste er jo å få det byttet så slipp du noen overraskende stopp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår