bjofa Skrevet Januar 26, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2018 Har en volvo v50, 2005 mod. Fikk følgende feilmelding ”For høg laddning stanna snarast” Meldingen kom rett etter jeg hadde startet og begynt å kjøre, ble obs på at noe ikke stemte da jeg skulle rygge ut fra en parkering og servoen forsvant. Så begynte også vindusviskere å gå helt av seg selv. Noen som har en ide om hva dette kan være, og om dette er noe jeg kan fikse selv da bilen står i ett parkeringshus nå…. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 26, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2018 Begynn med å måle ladespenning, er den for høy så kan det skyldes regulatoren, sitter normalt montert bak på/i bakre del av dynamo. Sjekk også ledninger inn på dynamo. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjofa Skrevet Januar 28, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 Takk for tipset, skal sjekke det. Det som hadde skjedd når jeg prøvde å starte bilen dagen etter, var at batteriet var tomt for strøm. Merkelig at det hadde tømt seg ila natten, eller kan dette være med på å snevre inn feilsøkingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 Ja, selvsagt kan batteriet være defekt, ville startet med å lade batteriet helt opp, om det er mer enn 5-7 år gammelt hadde jeg kjøpt nytt. Etterpå måle ladespenning både på tomgang og ca 2000 omdr, bør da ligge rundt 14 - 14,5V. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjofa Skrevet Januar 28, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 Ok, så feilmeldingen om "for høg lading" kan rett og slett komme av dårlig batteri. Tipper batteriet er 4-5 år gammelt, kjøpt på Biltema mener jeg å huske. Kanskje jeg bare skal kjøpe ett nytt batteri og håpe dette løser problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 Er ingen guru på Volvo, men feilmelding kan nok komme av både feil på lading eller feil på batteri. Et nytt batteri er hvertfall et bra sted å begynne, for så å sjekke ladespenning etterpå. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg