Almar84 Skrevet Desember 7, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2017 Heisann, turboen på passaten har begynt å lekke olje. Ny turbo i disse førjulstider er ikke helt rette tiden så jeg undersøker alternativer. Turboen har org.nr 03G 253 010 Det jeg lurer på er hva som er forskjell på 03G 253 014 og 03G 253 019 i forhold til min, åpenbart er det forskjellige produsenter (garrett og kkk) men passer disse om hverandre? Dem ser fryktelig lik ut på bilder iallefall. Takk for alle innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 7, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2017 Kan være innvendige forskjeller. Anbefaler ikke noe annet enn det sol kommer opp ved kryssing av originalnr. Hvor lekker det olje? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Almar84 Skrevet Desember 8, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2017 Det lekker olje fra luftslangen ut fra turbo, det vil si det som ikke lekker på bakken svelger motoren unna. Kan jo føre til "runaway diesel" dette om man er riktig uheldig. Fant en "nettopp byttet" fra en skoda octavia med registerhavari. Samme dele nr som min så jeg går ut ifra at den passer selv om motorkodene ikke er helt de samme, min er BMP mens octaviaen har BMM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg