Jump to content
Bilforumet.no

Almar84

Bruker
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Almar84

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/11/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Nordland
  1. Det lekker olje fra luftslangen ut fra turbo, det vil si det som ikke lekker på bakken svelger motoren unna. Kan jo føre til "runaway diesel" dette om man er riktig uheldig. Fant en "nettopp byttet" fra en skoda octavia med registerhavari. Samme dele nr som min så jeg går ut ifra at den passer selv om motorkodene ikke er helt de samme, min er BMP mens octaviaen har BMM.
  2. Heisann, turboen på passaten har begynt å lekke olje. Ny turbo i disse førjulstider er ikke helt rette tiden så jeg undersøker alternativer. Turboen har org.nr 03G 253 010 Det jeg lurer på er hva som er forskjell på 03G 253 014 og 03G 253 019 i forhold til min, åpenbart er det forskjellige produsenter (garrett og kkk) men passer disse om hverandre? Dem ser fryktelig lik ut på bilder iallefall. Takk for alle innspill
  3. Hehe, ja de fleste hjelpeorganisasjoner er sikkert meget interessert i å låne en 78 bedford ved ulykker :P
  4. Ok, ja den har 5-siffer i reg. nr. Vil jo helst ikke kjøpe meg noe jeg ikke kan bruke
  5. Kan motorredskap registrerest på privatpersoner? Har funnet en brannbil som er registrert som dette som jeg vil kjøpe. Bilen er en 1978 Bedford CF280 og har tilall totalvekt på 2925 kg, den har ikke vannpumper montert e.l. Bilen er en varebil som er ment til å frakte mannskap og utsyr. Men i vognkortet står det at bilen kun skal brukest ved brann, den har vanlige skilter, men når jeg sjekker opp på vegsesenet sine sider står det at den er fritatt for eu kontroll. Siden jeg ikke er brannmann så passer det jo dårlig at den kun kan brukes ved slikt. Kan den merknaden fjernest eller må den registrerest om til personbil? Hva vil noe slikt evt koste? Bilen han kun gått 8800 km og fremstår nesten som "ny" :)
  6. Monopoint dysa spruter ikke, sikring til ECM er ok og har spenning over seg. Rød kabel på dysa har +12v med tenning på/start-posisjon men mangler jordsignal. Dysa spruter fint og bilen starter når jeg lasker over jord på den andre pinnen på dysa (men drukner selfølgelig) så tenninga er i orden. Check engine lampa lyser ikke med tenning på, men vet ikke om den skal gjøre det på disse gamle TBI typene. Check engine Lampa lyser hvis jeg kobler prøvelampa mellom jord og pinne "D" i ALDL kontakta. Har prøvd å lese ut blinkkoder men ingen reaksjon i lampa. Noen som har tips?
  7. Har ms 2. kommer ikke inn med pc på lambdaen. Hvilken kontakt skal jeg bruke her forresten? inn eller out? Har fulgt monteringsanvisningen til pungt og prikke. La lambdasonden brenne seg ren først som anvist. Alt er fulgt etter papiret men men.. Ja jeg har fått inn Innovate LC-1 på ms menyen. Men uansett så skal jo måleren vise
  8. Føleren heter: Nippon Denso 183 11 3L A Noen som har noe slikt?
  9. Da begynner megasquirten å bli enig med meg, men ikke denne helsikkes breibåndslambdaen. Kommer ikke inn på den med pc, det står bare at den må koblest til en seriell kontakt. Siden denne virker på ms antar jeg at seriellkontakten er i orden.
  10. Det er en bosch lambdasonde, men resten heter innovate LC-1. Alt kom i samme eske. Det er altså en stasjonær måler som står i bilen som viser 15,1.
  11. Finner 4 forskjellige 60-2 triggerhjul på ebay.com. størrelse 3,5" 5" 6" og 8,25"
  12. Da har jeg fått hjelp til å få datamskinen opp å gå.. Men trenger hjelp med mappinga. Tenninga justerer seg ikke, den står på 10 grader fortenning uansett turtall, bruker edis4 med 36-1 triggerhjul. Skal ikke tenninga kunne justerest med trigger wizard? En annen sak er breibåndslamdbaen som står fast på 15,1. Av og til virker den så jeg får lest av, da ligger luftblandinga på 8-9. Men slar jeg av og på denne står den fast igjen på 15,1. Setter meget stor pris på hjelp
  13. Er ganske forvirret i all den informationen som ligger på megamanual siden da bildene ikke stemmer med min skjerm. For det første får jeg ikke installert megatune riktig, Har megasquirt II 2,3 i bilen men datamaskinen sier 2,6... Har prøvd å installere på nytt men da mistet jeg alt og nå mangler den en fil for å starte programmet. Kan begynne med at motoren går, men aldeles alt for feit, og jeg har ingen aning hva jeg skal begynne med. Har fått lagt til verdiene fra spjeld sensor men det er stort sett alt.. Tenninga kjører jeg via EDIS4 og er grovjustert med å vri på triggerhjulet. Motoren er 1256 kubikk og er orginalt på 55 hk med forgasser. Injektorene er hentet fra rekord 2,2i. Har også prøvd å montere breibåndslambda men men.. Den viser 15,1 uansett om motor er i gang eller ikke, noen som kan hjelpe?
  14. Leter og leter men finner ingen verken i norge eller sverige, noen som har peiling hvor man kan finne en slik?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.