Voytp Skrevet September 27, 2017 Rapporter Share Skrevet September 27, 2017 Hei har en vectra c, ctdi 120 hk st.vogn 2007 mod. Første gangen dynamoen røk var etter 78.000km. Røk igjen etter 140.000km. og røk igjen nå, etter 190.000km. Hele dynamoen ble skiftet hver gang. Samme verksted som byttet etter 140.000 og 190.000 Tenker jo at det er litt dårlig feilsøking, da det må skyldes noe, overspenning, dårlig jording etc? Verkstedet byttet nå dynamoen på reklamasjon, men jeg er jo interessert i å finne ut hva som gjør at dynamoen ryker. Noe hjelp å få? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiewonka Skrevet Oktober 10, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2017 Hei. Første råd: Bytt batteri ved bytte av dynamo. Et dårlig batteri kan ta knekken på dynamo 2: lad opp batteriet ( ca et døgn ) 3: Sørg for god forbindelse mellom dynamo og batteri ( husk å sjekk "jord-forbindelsen ) En kortslutning i en celle i batteriet ditt eller dårlig jord til dynamoen, får dynamoen for mye motstand utvikler den varme og lever ikke lenge.. Siter Ford Escort Mk2 1976 Ford Escort Mk2 1977 (solgt) Ford Escort Mk2 1979 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.