Ammans Skrevet August 5, 2017 Rapporter Share Skrevet August 5, 2017 Hei, Har de 3 siste gangene jeg har byttet olje på bilen merket at det drypper olje ut av filterlokket/gummiringen som skal tette der, har prøvd all slags måter å stramme det til med hånd og skralle og smørt gummiringen med olje å har også prøvd me litt grease. Det lekker ut av uansett og jeg ender opp med en brent olje lukt i bilen. Jeg skikket litt nedi der hvor filteret skal nedi og sett på gjengene innvending i huset til lokk/filter.... Jeg ser at på den siden som peker ned mot bakken så er det et område på ca 1cm eller noe som er helt slett, der hvor man forventer å se gjenger rundt hele greien... skal det være slikt eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ammans Skrevet August 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2017 Har en video jeg tok idag , men her har jeg satt på filteret igjen da så man ser ikke inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 5, 2017 Rapporter Share Skrevet August 5, 2017 Post gjerne bilder av problemet, vanskelig å forstå det siste du skriver. Vdr. lekkasje forbi O-ring, så vil jeg tippe at det er skader på enten filterhus eller kopp. Hvis disse er hele, mulig det er en sprekk etter at lokket er blitt dratt til alt for hardt en gang. Vask godt rent rundt hele filterhuset og start opp, la bil gå på tomgang og se nøye etter eksakt hvor lekkasjen kommer/er. Hvis du mener den bestemt kommer mellom filterhus og lokk, dvs. forbi O-ringen så ville jeg bare skiftet filterhus og lokk. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ammans Skrevet August 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2017 hmmm.... svaret mitt på din post kom før din....merkelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 5, 2017 Rapporter Share Skrevet August 5, 2017 3 minutter siden, Ammans skrev: hmmm.... svaret mitt på din post kom før din....merkelig Jeg missforsto deg litt, trodde du hadde tradisjonelt filter så endret mitt svar :) Ammans reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg