Gå til innhold

Dårlig innbyttepris pris på Hyundai i40, selge privat?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe ny bil og fikk en innbyttepris på Hyundai i40'en min på elendige 90000. Var en mikroskop rustflekk på bakdøra, ellers var den visst strøken, ingen feil altså. Her snakker vi 1,7 crdi premium 136 hk manuell stasjonsvogn utgaven med alt tenkelig av utstyr, inkl. Webasto med fjernkontroll og helt nye vinterdekk. Den har gått 89000 km. Ser at tilsvarende biler ligger på finn.no for mellom 150-170000, men disse har svakere motor og har gått mer. Er dere enige i at det var en dårlig pris? Jeg kommer ikke til å godta prisen og vurderer å selge den privat om 2-3 måneder, for jeg antar at det er store sjanser for å få mer enn 90000? Hvor mye kan jeg forvente å få?
Den skal også EU-godkjennes ila august. 
Er det noen som har erfaringer med nettbil? 
Jeg fikk forresten innbyttepris på 122000 hos en annen forhandler som fører bl.a hyundai, og ble anslått 130k i innbyttepris hos en annen. Men da kreves det vel at jeg kjøper ny bil hos dem og? Eller kan jeg selge bilen til dem uten å kjøpe ny bil der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel jevnt over normalt at man får skrekkelig dårlig betalt for innbyttebil, selg privat, du har alt å vinne. Tror neppe de som kom med høyere tilbud på innbytte er det minste interessert i å gi den prisen uten at du også handler ny bil hos de ;) 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Quattro73 skrev:

Det er vel jevnt over normalt at man får skrekkelig dårlig betalt for innbyttebil, selg privat, du har alt å vinne. Tror neppe de som kom med høyere tilbud på innbytte er det minste interessert i å gi den prisen uten at du også handler ny bil hos de ;) 

Blir få minimum 120k for bilen privat hvis jeg skal ha råd til den nye. Det bør vel være overkommelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår