Jump to content
Bilforumet.no
munmun

Registerreim

Rate this topic

Recommended Posts

Hei skulle skifte register reim på 407 2,0 bensin. 2005 model. Slet litt med og skru av svinghjulet, på veivakslinga. Men når jeg da skulle stille inn kam tannhjul og d der før jeg tar av reima merket jeg at veiva gikk rundt og ikke registerreima, fant ut at den mangla sporkile på tannhjulet ved veiva. Men nok om det, hvordan får jeg stilt in registeret, får ikke nokka til og stemme med de hullan og d der ved veiva, svinghjulet har ikke hull. Ka gjøre jeg nu, ser der e noe merker på blokka nede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har du skaffet deg et lite problem ja. 

Det kreves spesialverktøy for å gjøre en slik jobb. Da i form av en låsepinne som du da låser fast veivakslingen med. Du må da sette motoren på merkene sine og låse veiva før du demonterer reimhjulet på veiva. 

Jeg vet ikke hvor langt du har skrudd motoren rundt, men om det bare er noen få tenner så, er det bare å skru den litt tilbake, skru fast igjen bolten og da må du ha spesialverktøyet for å få satt motoren riktig. 

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=191669&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=2 Det her er da ett komplett sett som dekker det meste til Peugeot, men litt i overkant prismessig til å kjøpe det som privatperson. 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motordeler/Kamremsett/Laseverktoy-kamakseldrev-19-deler-2000021486/ Mulig det er noe som passer her. 

Jeg vil nok også anbefale deg å evt få med deg noen på jobben om du er usikker. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Måtte av med pluggen på syl 1 ig finne topppunktet på stempel. Så ska d bli rett. Ska teste ikveld. Reimhjulet med hullet til og låse er ikke den som hører til bilen,og sporkila lagde jeg sjøl. Så æ fir nu se om d funkke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nei da va d nu ingen kompresjon. Jeg kunne ikke sette helt ned, så jeg prøvde midt på. Og da starta den men gikk som en sjark. Gjorde litt justeringer at og fram til gikk best. Fant ut at jeg må bestille  original reim hjul med merker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sikker på at du har fått det helt riktig? Det er nok at det sitter ei halv tann feil på hele registeret, så vil du få problemer med tomgang og kjøring. 

Hvis den da gikk rent før du starta, så har du nok bomma litt ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.