olletre Skrevet April 23, 2017 Rapporter Share Skrevet April 23, 2017 Hei! Har en 04 mod. V70 D5 manuell gir. Problemet er at det kommer olje inn i kjølevæeska. Det blir også høyere trykk i kjølesystemet en normalt. Radiatorslangene blir harde å ta på. Tok av lokket til ekspansjonstanken, og startet opp bilen. Det kom ikke noen luftbobler da, og det luktet heller ikke eksos. Bilen oppfører seg ellers som normalt under kjøring, og bruker ikke kjøleveske. Ser at det er noen Volvoer som har oljekjøler innebygd i radiatoren. Men når jeg søker opp oljekjøler på denne bilen, så ser det ut som den sitter for seg selv nede ved bunnpannen. Jeg kan vel da utelukke lekkasje mellom oljkjøler og radiator. Snakket med verksmester hos Volvo og han antydet toppakning. Men ved litt googling så ser jeg at det er uhyre skjelden med toppakningsbrudd på denne motoren. Noen forslag folkens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olletre Skrevet April 23, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2017 Fant ut at det går kjølevæske gjennon oljekjøleren. Kan vel være en mulighet for en sprekk inni den da, som vil trykke olje ut i kjølevæska. Er det noen som har erfaring med lignende problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg