hansbt Skrevet April 1, 2017 Rapporter Share Skrevet April 1, 2017 Jeg har en Caddy 2015 der det er en original webasto montert. Den starter uansett så lenge det er kaldere enn pluss 5 grader ute. Problemet blir soting ved småkjøring. Noen som veit hvordan det er mulig å sette opp en bryter som hindrer den å starte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 1, 2017 Rapporter Share Skrevet April 1, 2017 Et lite tips, du kan hindre at varmeren starter ved å ikke sette termeraturregulering på fult samt viftestyrke på 2 eller mindre. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansbt Skrevet April 1, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2017 Det er forsøkt det, funker ikke. Har snakka med selgern der bilen er kjøpt. Så lenge tempen er 4 eller kaldere, starter webastoen. Uansett innstilling. Jeg veit det finnes måter å sette en bryter mellom for å hindre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 1, 2017 Rapporter Share Skrevet April 1, 2017 Selgere vet ingenting. Jeg har selv en 2014 Caddy, så jeg VET at dette fungerer ;) Skru temp.reg. til midten, og viftestyrke på 1, så skal du se at Webasto ikke starter. (Gjør dette før du skrur på tenning/starter motor) Hvis det skulle være tilfellet at den fortsatt starter kan det hende du kan endre disse parametrene med VCDS, bor du i Østfold kan jeg gjøre et forsøk for deg. Ja, jeg vet at det var veldig vanlig på eldre modeller, men her tror jeg ikke Webasto henter eget utetemp. signal, tror den får startsignal fra ECU. Har dog. ikke studert koblingsskjema vdr. dette. Hvis det er tilfellet, må du finne ut hvilken pin på ECU signalet kommer ut ifra og sette en bryter på den kretsen. Jeg har nok ikke koblingsskjema for dette tilgjengelig hjemme, men kan sjekke på jobb hvis jeg husker det til mandag. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansbt Skrevet April 1, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2017 Den får nok sannsynligvis temperatyrsignal fra ECU, neppe egen tempsensor. Det er Climatronic på min, ingen vribrytere. Bare trykknapper. Kan være at det er forskjell på den. Selgeren var krystallklar på den. Bor langt oppe i nord, Troms. Hadde en 2009 før, den var kun kjørevarme på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 1, 2017 Rapporter Share Skrevet April 1, 2017 Har du virkelig denne (under) i Caddy'n? Eller er det denne (under) du har? Fortsatt, selgere kan ikke alt om alle bilmodeller, de vet knapt hvordan visse funksjoner fungerer i de forskjellige biler. Hvis det er den øverste du har, så stemmer det som du sier, for de er styrt på to vidt forskjellige måter, men trodde faktisk ikke Caddy var levert med den. Du kan forske litt i VCDS og se om du finner noen innstillinger som gjør at Webasto ikke starter automatisk. Men, du må nok "jukse" det til, ved å endre start temp. til -50 eller noe slikt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansbt Skrevet April 1, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2017 Slik ser den ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 1, 2017 Rapporter Share Skrevet April 1, 2017 Se der ja, trodde ikke at climatronic ble levert i Caddy. Neste gang jeg kobler opp VCDS kan jeg sjekke om det er noen mulighet å endre på betingelsene for at Webasto skal starte. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansbt Skrevet April 2, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2017 Det hadde vært glimrende å fått ett svar. Hva slags utstyr har du for å lese/endre CPU? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 2, 2017 Rapporter Share Skrevet April 2, 2017 VCDS og VAS5054a, førstnevnte er det beste ettermarkedsutstyret en kan få taki for å bruke på VAG, sistnevnte er original diagnosen til VAG. Kan prøve å få sjekket det i ettermiddag. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansbt Skrevet April 2, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2017 Er det du har software som er installert på pc, og en OBD2-kabel? Eller er det en ferdig boks slik som diagnosebutikken selger? Er ikke så oppe og går på biler. Har en Aprilia motorsykkel som jeg kan kople meg på og endre ignition og fuel. Der leser og sletter en også feilkoder. Men selve basic programmet som ligger i bunn kommer en ikke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 2, 2017 Rapporter Share Skrevet April 2, 2017 VCDS (VAG-Com Diagnostic Software) er et program som gir deg nærmest ubegrensede muligheter vdr. din VAG bil. Du har tilnærmet samme funksjonalitet som merkeforhandler sitt diagnoseutstyr (ODIS, via. VAS5054a). Det er selvfølgelig mye som er "hard coded" på en bil, og det får du ikke endret på. Fåes kjøpt hos diverse diagnosebutikker på nett. Koster dog. fra 4'000,- Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg