Gå til innhold

Hva er billige "originale" kina/ebay deler laget av?

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Har en liten diskusjon med faren min om deler fra ebay, så da tenkte jeg å høre med dere å :) 

 

Noen som vet hva de billige delene fra kina/ebay er laget av?

Er det feil produksjon som ikke leverandøren har godtatt som blir solgt billig eller er det noe de har laget selv? 

 

Ta f.eks xenon pærer da, D3S. Disse finnes ned mot 3-400kr med frakt for 2stk Osram D3S nightbreaker. Alt ser jo likt ut. Alt fra esken til pæra, men da det kommer til lys mengde og lys bilde så er de langt ifra. Der lyser originale osram mye bedre (noe jeg selv har fått opplevd idag) 

 

Så er det noen som vet hva de "originale" delene som selges på ebay til en brøkdel av prisen er laget av?

(f.eks er det osram sine feil produskjon parti som blir solgt billig, eller er det en dårlig etterligning av noe de har laget?) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette eksempelet, så kan jeg tenke meg at det f.eks er mindre gass, eller gass av dårligere kvalitet på pæra. 

Ballasten kan også ha dårligere produsksjonskvalitet på interne deler som gjør at den yter mindre enn hva den skal.

 

Om det er B varer fra Osram eller kopier vet jeg ikke.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette eksempelet, så kan jeg tenke meg at det f.eks er mindre gass, eller gass av dårligere kvalitet på pæra. 

Ballasten kan også ha dårligere produsksjonskvalitet på interne deler som gjør at den yter mindre enn hva den skal.

 

Om det er B varer fra Osram eller kopier vet jeg ikke.

 

Ja, oki.

 

Og du hadde rett, Audi A4 B8 har bra lys ;) Men da må man også ha gode pærer. Satte i osram nightbreaker igår (Kjøpt på bilxtra). Ble stor forskjell. Kaster lyset bra, perfekt lysbilde. Ingen sorte hull. Utrolig bra lys, selv om det var regn og våt asfalt igår ta jeg testet.

 

(Gikk fra biltemas D3S pærer til Osram Nightbreaker D3S) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår