Gå til innhold

Tips til kjemisk metall for å tette liten oljelekkasje?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Gjelder en gammal saab 9-3 fra 2001.


Vannpumpa skar seg, ble stort slakk i hjulet som driver vannpumpa og den står rett ved dekselet til registerkjedet på disse, er registerkjede dvs det er olje bak dekselet.


Gamle vannpumpa har skåret et spor i dekselet, det har blitt en liten lekkasje, og siden det er en omfattende jobb å demontere dette dekselet så har jeg bestemt meg for å prøve å tette dette med kjemisk metall. Har jo lest å hørt om folk som har tetta bunnpanner med større skader enn dette med kjemisk metall, og der er det jo også olje konstant.


 


Jeg så at en lokal butikk hadde dette:


https://www.jernia.no/Produktkatalog/Jernvarer/Festemidler%2C-lim-og-fug/Plastic-Padding-Kjemisk-metall-130ML/p/66380700


 


Noen som har testet dette produktet eller? Det står opptil til å tåle både olje, bensin osv, og opptil 160 grader, noe det aldri blir på stedet jeg tenker å bruke dette.


 


Hullet i seg selv er kansje max 1cm langt, 5-6mm i bredde.


Skal slipe fint rundt området tenkte jeg, er litt slipespor etter at hjulet til vannpumpa har ligget inntil dekselet, for så gjøre det godt rent med bremserens osv, for så legge på dette, et godt og gjevnt lag.


La det tørke en god stund for så finpusse det med sandpapir så hjulet til vannpumpa ikke kan komme borti siden det blir en liten 'hevelse' der det er lagt kjemisk metall på.


 


Fant et bilde av en som har vært ute for det samme, han skrev også at han skulle reparere med kjemisk metall, men det ble aldri noen oppdatering etter det, og tråden er noen år gammel.


 


Det er jo ikke noe belastning eller trykk på dette området, oljen renner liksom bare litt rundt for å smøre kjedet eneste, ikke er det olje i mengder der konstant, som i en bunnpanne forex.


 


Dette er bildet han la ut, der kan du se hvor pumpehjulet har tatt i, og nei det er selvfølgelig ikke hull hele veien, kun helt nederst, lite et.


 


zprl9.jpg


 


e8Eqh.jpg


 


Hjulet som er der lekkasjen er er hjulet til vannpumpa, den har jeg skiftet i all hast da jeg måtte komme meg hjem, var langt hjemmefra når det skjedde, men så ikke at det var såpass 'omfattende' skader der, så jeg merket først etter et par dager at det lakk olje derfra.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår