Gå til innhold

Koble led lys på dørbryter/interørlys VW Caddy 2016

Ranger emnet


Lafsen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger ekstralys i firmabilen da jeg ikke ser noe når jeg åpner skyvedøren og det er mørkt.

 

Har lyst til og koble meg på taklampa i varerommet (så lyset slår seg på når jeg åpner døra og slukker når jeg lukker igjen), men bør jeg koble styresrømmen på ett rele, eller kan jeg koble meg taklampa bare?

'16 VW Caddy 2.0 (Firmabil)

'15 Kia Cee'D SW 1.6 GDI

'06 Kia PICANTO 1.1

'92 MB 190E 2.0

'84 MB 190E 2,3-16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke beregnet å hente ut så mye strøm fra den kretsen, men hvis du bare tenker områdebelysning og ikke arbeidsbelysning så kan du koble inn en eller to LED lister på strategisk plass. Pass på at de trekker lite strøm. 

 

Skal du ha noe mer bør du koble opp med egen strømforsyning, sikring og bare bruke org. taklampe som styrestrøm. 

Du kan også bytte ut pære i org. taklys med kraftigere LED pære, det vil hjelpe deg noe.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og bruke denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Sikring/Flatsikringsholder-med-uttak-2-stk-2000035590/

 

Og koble til denne:

http://m.ebay.com/itm/2X-DRL-8-LED-Daytime-Driving-Light-Head-Lamp-Auto-Vehicles-Car-Bar-Beam-Work-/191808176115?txnId=1314365051009

 

Denne monteres i toppen av en stålreol så den lyser nedover så når jeg åpner skuffene i reolen så ser jeg hva det er i dem uten bruk av lommelykt i mørket.

 

Jordingen tenkte jeg og koble i dørbryterledningen som går i taklampa i varerommet.

 

Vil dette funke?

 

Skal også bytte all interiørbelysning med led :)

'16 VW Caddy 2.0 (Firmabil)

'15 Kia Cee'D SW 1.6 GDI

'06 Kia PICANTO 1.1

'92 MB 190E 2.0

'84 MB 190E 2,3-16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt avhenger av hva du skal bruke av lys, er det noe som nesten ikke trekker strøm er det en smal sak, men er det snakk om 20w+ bør du koble opp ordentlig.

Den sikringsholderen er grei nok den, såfremst det ikke er mye du skal hente ut. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3W den lampa jeg skal koble til, det tilsvarer 0.25 A i bruk, tenkte og sette inn en 3A sikring hvis jeg ikke finner en 1A.

 

Går det ann og koble seg rett på dørbryteren på skyvedøren eller er det like greit i taklampa?

'16 VW Caddy 2.0 (Firmabil)

'15 Kia Cee'D SW 1.6 GDI

'06 Kia PICANTO 1.1

'92 MB 190E 2.0

'84 MB 190E 2,3-16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår