John0093 Skrevet August 19, 2016 Rapporter Share Skrevet August 19, 2016 Hei. Har en Mercedes E240 w210 1998mod. Fikk føst problemer med å starter den. Starta gikk men ville ikke starte. Etter ca 20min kunne jeg starte den å kjøre. Etter nokon episoder med det stoppet den. Trudde det var rele et til bensinpumpa. Fordi dei ikke fikk opp noko feil på PCen. Etter ca 3uker bjyndte de på att. No får jeg kun starte den av og til. Rele et ser ut til å vere ok. Bensinpumpa hører jeg kver gang jeg får start på den. Noko gode råd til hva ende jeg må bjynde i å feilsøke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 20, 2016 Rapporter Share Skrevet August 20, 2016 Bensinpumpa hører jeg kver gang jeg får start på den. Men ikke de gangene du ikke får start? Da må du begynne der. Sjekk om pumpa får spenning, sjekk at rele fungerer, sjekk evt. styrespenning/konstant spenning til rele, sjek tenningslås og alle kontaktpunkter imellom dette. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John0093 Skrevet August 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2016 Rele et har 12.70 ca på Det samme har bensinpumpa. Har målt joringspunktene frame i motroen og dei var 100%. Men bensinpumpa skal jo berre fylle opp filtere so stopper den jo. So viss ikke motoren min "tar i mot" bensin so ligger filtere full og pomp trenger ikke å gå. Dette er bare en tanke eg har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 20, 2016 Rapporter Share Skrevet August 20, 2016 Ja, den tanken stemmer, men hvis pumpa har 12,7v (med tenning på) og ikke går så er pumpa defekt. Pumpa skal gå noen få sekunder hver gang tenning skrus på for så umiddelbart starte igjen etter at motor har startet. Jeg foreslår at du tar ut pumpa og tester den. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John0093 Skrevet August 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2016 Pumpa funker som bare det. Får bensin heil frem til motoren. Vurdere feil på veivakselsensoren. Hørtes ut som en mulig feil. Men hadde ikke noko feil på motoren når dei tok diagnose på bilen for ca 3uker med samme problemet. Er det mulighet for å teste om veivakselsensoren er deff. Skal på Mandag sjekke om tennpluggenen får strøm og tenner når proglemet er aktiv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John0093 Skrevet August 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2016 Bilen starter når motoren er kald. Har prøvd å kjølt ned svinghjulsensoren med startgass uten hel. Trur jeg ikke traff godt nok. To til slutt ut svinghjulsensoren å tørket av den. Såg fin ut. Men ventet til den var kald før jeg monterte den. Starta å gjekk fint. Men måtte vente 10-15min etter motoren stoppa før jeg kunne ta den ut. Var varmt. Motoren sto på tomgang i ca 30-45min fra han var kald til jeg stoppet den og når jeg skulle starte den so ville den ikke starte. Dette gjore jeg før jeg tok ut svinghjulsensoren. Kan det vere svinghjulsensoren som er dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John0093 Skrevet September 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2016 Bytta svinghjulsensoren og bilen startet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.