Gå til innhold

Forslag til brukt hybridbil for småbarnsfamilie

Ranger emnet


kenneprot

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi er en familie på fire som har behov for en ny bil. Ett av barna bruker fremdeles barnevogn, så vi må ha endel bagasjeplass. I dag kjører vi en Ford Mondeo, som er akkurat passe stor. Skulle gjerne sett av vår neste bil er like stor, eventuelt at vi må belage oss på skiboks på taket.

 

Det er først og fremst ladbar hybrid vi er interessert i, slik at vi primært kan kjøre på elektrisk motor. Jeg er i grunn ikke opptatt av bil annet enn som fremkomstmiddel, så det er ikke noe poeng for meg sånn sett å kjøpe noe nytt og dyrt. Det som er viktig er at vi har en bil som holder noen år uten for store drifts- og verkstedutgifter. Ser for meg at det beste for oss kunne vært å kjøpe en bil som er et år eller to gammel, og som ikke har gått så altfor mange kilometerne. Vi kjører vel i underkant av 10.000 km i året.

 

I og med at jeg ikke er så veldig bilinteressert kunne jeg gjerne fått noen råd og vink om hva jeg bør tenke på, og gjerne også forslag til konkrete modeller.

 

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ikke vil ha ny bil, så hvis det ikke er noen hast hadde jeg ventet et års tid å kjøpt VW Passat GTE, uten tvil.

Ellers så har du Mitsubishi Outlander PHEV (jeg har ingen kjennskap til denne, så anbefaler kun utifra dine krav).

 

Det er størrelse problematikken som spiller inn her, da du helst vil ha bil i Mondeo størrelse.

Har du sett for deg noe budsjett eller makspris?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ikke vil ha ny bil, så hvis det ikke er noen hast hadde jeg ventet et års tid å kjøpt VW Passat GTE, uten tvil.

Ellers så har du Mitsubishi Outlander PHEV (jeg har ingen kjennskap til denne, så anbefaler kun utifra dine krav).

 

Det er størrelse problematikken som spiller inn her, da du helst vil ha bil i Mondeo størrelse.

Har du sett for deg noe budsjett eller makspris?

 

Takk for svar.

 

Tok en svært kjapp titt på VW Passat GTE og Mitsubishi Outlander PHEV, og de virker begge definitivt interessante. Skal sette begge på listen over kandidater.

 

Når det kommer til budsjett har jeg ikke sett så nøye på dette ennå, men ser vel for meg at 350-400.000,- er en grei prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår