Gå til innhold

Opel Astra kveler seg. 97 modell.

Ranger emnet


Roger Rox

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i 4 mil, plutselig vil ikke bilen gå over 50 og kvelte seg veg gasspådrag. Jeg fikk heldigvis kjørt hjem de 2 siste kilometerene. Så fort jeg ville gi litt ekstra gass, så kvelte den seg. Jeg parkerte og prøvde å starte igjen, men nå starter den ikke skikkelig heller. Jeg klarer å få den til å gå på 400 omdrininger på tomgang i 20 sekunder etter mye pumping på gassen. Den smeller og skyter litt også....men så fort jeg gir gass kveler den seg og stopper. Noen som vet hva dette kan være? Bilen er en 97 modell 1,6 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på om du hadde hatt bilen i mange år uten å ha tatt servicen ;) 

Men da du nettopp har kjøpt den så blir det jo litt vanskelig å vite historien. 

 

Men hvis du mistenker at bensinpumpa er synderen kan du jo koble fra slangen ut fra bensin filteret og skru på tenninga. Se om det kommer bensin. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å si for sikkert så er et tegn på smelling og skyting i eksos feil på tenninga. Det kan enten være/eller blitt noe trøbbel med coil(er) eller reg.reim kan ha hoppet en tann eller to.

 

Sjekk det TKarlsen nevner, hvis det er på plass så få tatt en kjapp diagnose, hvis den ikke viser noe ville jeg fått sjekket timinga på reg.reima.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk, det skal jeg teste i morgen smile.gifsmile.gif flott ide..... Det fulgte ikke med noe servicehefte... tror det har vært så som så med servicen ....drive2.gif

 

Hvis forrige eier har vært slapp med servicen så ville jeg ha påkostet bilen nye filtere. Luft, olje og bensin filter. Ny olje skader heller ikke. 4 nye gode tennplugger, coil, (rotor om du har det?). Det skader aldri å bytte ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår