Gå til innhold

Hjelp til valg av ny bil

Ranger emnet


operN

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kjøpe bil igjen, og forhåpentligvis velge noe som jeg kan ha en god stund.

Disse kravene setter jeg til bilen

- Firehjulstrekk

- Høy bakkeklaring (Gjerne SUV)

- Romslig bagasjerom og god plass til passasjerer

- Drivstoffgjerrig hadde vært fint, men vanskelig med ønskene mine?

 

Jeg jobber som bilmekaniker, og ønsker å skru selv om det skulle bli noe trøbbel. Derfor ser jeg også etter noe som er greit å skru på, i dag har vi en XL-7 og den er et mareritt i motorrommet. Vakum ledninger i hytt å pine, og alt er most inni med stor pressmaskin antar jeg. Noe slikt vil jeg unngå på neste bil :)

 

Jeg har i grunn ikke satt meg noe makspris i dag, jeg ser litt på alt. Men jeg vil ikke betale en formue for noe som har gått jorden rundt, slik som Land Cruisere. Jeg har sett litt på nye Ford Ranger, men tviler på at passasjerer har noe god plass der... 

Vi kan vel prøve på maks 320 000 ,- i første omgang :)

Takker for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først som sist, Ranger som personbil (ikke varebil) er dyrt! Langt over en halv million for en greit utstyrt bil. smile.gif

 

Drivstoffgjerrig er fremmedord når du skal ha 4x4 og stor bil. 

Går utifra at jo nyere jo bedre er prioritet.

Du har nok ikke så mange valg med en så forholdsvis lav makspris hvis du samtidig setter begrensning på kjørelengde, men noen er det da.

Mitsubishi Outlander, Subaru Forester, Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4. Litt begrenset bagasjerom på noen, men SUV er ikke den største bilen.

Kan du ofre litt på alder eller km. så har du MB GLK, MB M-klasse, Audi Q5/Q7, BMW x5/x7, LR Discovery ol.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

First som sist, Ranger som personbil (ikke varebil) er dyrt! Langt over en halv million for en greit utstyrt bil. :) 

 

Drivstoffgjerrig er fremmedord når du skal ha 4x4 og stor bil. 

Går utifra at jo nyere jo bedre er prioritet.

Du har nok ikke så mange valg med en så forholdsvis lav makspris hvis du samtidig setter begrensning på kjørelengde, men noen er det da.

Mitsubishi Outlander, Subaru Forester, Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4. Litt begrenset bagasjerom på noen, men SUV er ikke den største bilen.

Kan du ofre litt på alder eller km. så har du MB GLK, MB M-klasse, Audi Q5/Q7, BMW x5/x7, LR Discovery ol.

Drivstoffgjerrig er faktisk ikke så fremmed på XL7'en vår, den brukte lite da vi tok den på langtur nylig. Men ja, jeg skjønner hva du vil fram til.

RAV4 er jo problem biler med D4D motorer, en venn jobbet på Toyota verksted og de hadde masse problemer med de.

 

Har hatt vw Tiguan 2012, og den ble for liten. Hunden fikk nesten ikke plass engang hehe :) Kan se nærmere på Audi og MB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært borte i D4D motoren, eller Toyota så kan ikke uttale meg. 

Du har jo også VW Touareg, men den blir enten steingammal eller gått en god runde i universet - eller begge deler, innenfor ditt budsjett. 

VW Caravelle 4-Motion er uaktuelt? 

VW Caddy Maxi 4-Motion kan jo også leveres som personbil. Kanskje ikke den mest spennende bilen i gata men..

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår