drucxs Skrevet Mai 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2016 Hei! Jeg leter etter min første bil og har nylig sett på denne Hondaen.. noen tanker om den? Noen som har erfaringer med disse bilene.. Og hvordan vil det være som en førstegangsbil. Har behov for litt plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Mai 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2016 Dette er ikke av de veste bilene, heller bedre enn snittet, så langt jeg vet? Det som slår meg er registerreim-skift, når det ble gjort? Tror den har reim? Rust i hjulbuene bak, spes. Der ligger det en list som kan gjøre vondt verre, og jeg ikke husker feil. Den må vekk, om den der der og heller bruke tykk rustbeskyttelse. Du fjerner den med fingrene og evt. plasthansker om du ikke vil bli møkkete. Den buen må holde ren slik at det ikek bygger seg opp med sand og møkk. Bremser? rust på skiver? Virking bak? Som de fleste moderne biler kan bremsene sette seg bak, ligge på, eller ikke virke i det hele tatt. Sjekk håndbremsen på et stykke grusvei. Sikkert andre som kjenner bilen mer, men dette er noe jeg mener å huske... drucxs reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drucxs Skrevet Mai 24, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2016 Takk for gode råd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Mai 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2016 Hvis den har automatgir, må du sjekke om den girer mykt og ikke slurer? Dette kan sikkert andre fortelle mer om, da jeg ikke er ekspert på automatgir. Men oljeskift er viktig, samt at den skal gire jevnt under kjøring. Eksperter jeg ha snakket med mener at olja bør skiftes dobbelt så ofte som intervallene tilsier. Tror en NAF-test kan avsløre feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drucxs Skrevet Mai 24, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2016 Var visst registerkjede på den bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drucxs Skrevet Mai 24, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2016 Hvis den har automatgir, må du sjekke om den girer mykt og ikke slurer? Dette kan sikkert andre fortelle mer om, da jeg ikke er ekspert på automatgir. Men oljeskift er viktig, samt at den skal gire jevnt under kjøring. Eksperter jeg ha snakket med mener at olja bør skiftes dobbelt så ofte som intervallene tilsier. Tror en NAF-test kan avsløre feil... Denne var manuel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2016 De bilene der er forholdsvis glad i bensin og siden det er permanent firehjulstrekk som du ikke får skrudd av. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drucxs Skrevet Mai 24, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2016 De bilene der er forholdsvis glad i bensin og siden det er permanent firehjulstrekk som du ikke får skrudd av. Etter hva jeg har lest så er det for det meste forhjulsdrift, firehjulsdriften blir bare aktivert når forhjulene spinner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Mai 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2016 Det hjelper at den ikke har automat. Hvis den kjøres pent tror jeg forbruket er overkommelig? Så slipper du utgifter til reimskifte hver x-antall km, samt lite feil og problemer, som også er bra for økonomien. Får du bilen til en grei pris i tilelgg, og vil ha firehjulstrekk, ville ikke jeg lagt vekk dette kjøpet. Prøvde en slik bil på fjellet og litt utenfor allfarvei, og da luktet det kløtsj. Så det kan jo være greit å sjekke kjøtsjen? Den bør ikke slure ved maks dreiemoment, muligens rundt 3000 o/m på denne bilen? Altså at turtallet ikke øker raskere enn akseleerasjonen på høygir. Eks. Kjører du opp Lierbakkene på høygir skal turtelleren stå stille i flere sekunder når du gir full gass ved ca 3000 - 3500 o/min. Vet ikke om dette var forståelig, men slik gjør jeg det. Altså i en bakke hvor ikke bilen kan akselrere på høygir. drucxs reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg