Gå til innhold

2004 Honda CRV, førstegangsbil

Ranger emnet


drucxs

Anbefalte innlegg

Dette er ikke av de veste bilene, heller bedre enn snittet, så langt jeg vet?

Det som slår meg er registerreim-skift, når det ble gjort? Tror den har reim?

Rust i hjulbuene bak, spes. Der ligger det en list som kan gjøre vondt verre, og jeg ikke husker feil. Den må vekk, om den der der og heller bruke tykk rustbeskyttelse. Du fjerner den med fingrene og evt. plasthansker om du ikke vil bli møkkete. Den buen må holde ren slik at det ikek bygger seg opp med sand og møkk.

Bremser? rust på skiver? Virking bak? Som de fleste moderne biler kan bremsene sette seg bak, ligge på, eller ikke virke i det hele tatt. Sjekk håndbremsen på et stykke grusvei.

 

Sikkert andre som kjenner bilen mer, men dette er noe jeg mener å huske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har automatgir, må du sjekke om den girer mykt og ikke slurer? 

Dette kan sikkert andre fortelle mer om, da jeg ikke er ekspert på automatgir. Men oljeskift er viktig, samt at den skal gire jevnt under kjøring. 

Eksperter jeg ha snakket med mener at olja bør skiftes dobbelt så ofte som intervallene tilsier. 

Tror en NAF-test kan avsløre feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har automatgir, må du sjekke om den girer mykt og ikke slurer? 

Dette kan sikkert andre fortelle mer om, da jeg ikke er ekspert på automatgir. Men oljeskift er viktig, samt at den skal gire jevnt under kjøring. 

Eksperter jeg ha snakket med mener at olja bør skiftes dobbelt så ofte som intervallene tilsier. 

Tror en NAF-test kan avsløre feil...

 

 

Denne var manuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper at den ikke har automat. Hvis den kjøres pent tror jeg forbruket er overkommelig? 

Så slipper du utgifter til reimskifte hver x-antall km, samt lite feil og problemer, som også er bra for økonomien.

Får du bilen til en grei pris i tilelgg, og vil ha firehjulstrekk, ville ikke jeg lagt vekk dette kjøpet.

 

Prøvde en slik bil på fjellet og litt utenfor allfarvei, og da luktet det kløtsj. Så det kan jo være greit å sjekke kjøtsjen? 

Den bør ikke slure ved maks dreiemoment, muligens rundt 3000 o/m på denne bilen? 

Altså at turtallet ikke øker raskere enn akseleerasjonen på høygir. 

Eks. Kjører du opp Lierbakkene på høygir skal turtelleren stå stille i flere sekunder når du gir full gass ved ca 3000 - 3500 o/min.

Vet ikke om dette var forståelig, men slik gjør jeg det.  Altså i en bakke hvor ikke bilen kan akselrere på høygir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår