Gå til innhold

Subwoofer og forsterker i A4B8 2009 avant

Ranger emnet


Stave1989

Anbefalte innlegg

Leker med tanken på å montere subwoofer i min A4 Avant. Er av typen som liker å ha alt planlagt på forhånd, og trenger derfor noen råd.
Har funnet ut at den letteste måten å få signal til en ny forsterker er å bruke en Line Out Converter (LOC) Da får jeg både Signal, og remote for å slå på den nye forsterkeren samtidig med at den originale forsterkeren skrur seg på.
Men det jeg lurer på er hva som er den beste måten for å hente ut høytalersignal til LOCèn uten å "skade" originale ledninger. Er dette i heletatt mulig? Ser mange på utenlandske forum bruker ledningen som går til den originale subwooferen, men min bil har ikke montert original sub. Så da regner jeg med at den ledningen ikke er lagt frem?
Noen som har gjort dette som har lyst å informere meg litt ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig så har du en ledig tilkobling bak på spilleren som gir linje ut. 

 

endstufe_adapter.jpg

 

Jeg leste på en guide på nettet hvor de hadde brukt en slik på en A4 B8. Så jeg har kjøpt en lik kabel. Håper det virker, for jeg skal også inn med litt bedre høyttalere og ettermontert forsterker på de snart håper jeg :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lik spiller. Jeg har den minste "pakka" jeg. Og jeg har alt foran. 

Da er jeg usikker på om du har samme mulighet, men skulle jo tro det. Enhetene du har bak i bilen sender vel kun signal frem til spilleren vil jeg tro.

 

Føler meg så grønn da det kommer til sånne ting. Er lettere med eldre biler som har en standard 1 - 2DIN spiller :) Men fortell meg gjerne hva du finner ut. Skal som sagt gjøre det samme selv om ikke så lenge :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår