Gå til innhold

amatør feil / kant etter maskering

Ranger emnet


snus9999

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bestemte meg for og ta noe rust venstre hjulbue, pussa det helt ned, sparkla, la på primer etc! Det ble bra helt til slutt når jeg skulle lakkere.

Fikk meg den overraskelsen når jeg tok av maskering teipen! Jeg fikk selvfølgelig kant etter teipen av nye lakken hele veien frown.gif Gikk så rett inn på google og leste / så på videoer at jeg selvfølgelig har maskert feil, men men det var for seint da frown.gif Kom frem til det at jeg skulle egentlig bretta teipen, eller bare maskert sånn at jeg fikk noe lakk støv utenfor sånn at jeg kunne polert det ned!

 

Så nå kommer jeg inn hit da om noen proffe råd! Er det mulig og få det bra igjen? Og få ned lakk kanten etter lakkering? Få jevna det ut til den gamle lakken? Er veldig frustrert nå!

 

Lest litt om det, jeg har forstått det sånn at jeg skal våt slipe med p2000, så rubbing, og så polere? Er dette riktig? Men jeg er usikker på fremgangsmåten, skal jeg våt slipe over hele der jeg har lakkert inkludert gammel lakk og kanten? Eller bare jobbe med der kanten er?

Skal jeg evt ta på noe klarlakk etter p2000 / rubbing? Og polere til slutt? Må bare spørre, er helt grønn nå

 

1. Våt slipe med 2000p

2. Rubbing med Farecla G3 / G10? Høres dette produktet greit ut? Det var det produktet jeg google meg frem til som jeg evt kan bruke. Kom gjerne med andre produkter som funker?

3. Polering, noe anbefaling av produkt som jeg kan bruke?

 

Tusen takk om noen vil hjelpe meg på vei? smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, ja dette er klassisk. Det er jo egentlig slike spotblendere som skal påføres i overgangen mellom ny og gammel 2k klarlakk før tørkeprosessen begynner. Eller som du selv sier, maskere lenger unna med glippe for forstøvning. (Tok for god fisk at dette var metallic, men det er kanskje tett farge du har lakkert med?)


For sent for det nå. Er det et veldig grovt skille eller?
Gode compounds/ rubbinger med en slipeeffekt på ca P 1500 skulle jo kunne bedre på saken.
Har dessverre ingen erfaring med den du nevner, søren at jeg ikke har fått laget demofilm til CS C-10 Strong enda.

Wrom-Wroom-Wrooom- Yyyyyyyyyyy-BANG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår