Gå til innhold

Tips til Førerprøven

Ranger emnet


ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

Har oppkjøring 13. mars. Egentlig ikke en dritt nervøs enda, tenker ikke på det.

Men har bare hatt 1 kjøretime uten om det obligatoriske så får se åssen det går...:/ Og jeg får ikke mer en 15min oppvarmingstime før oppkjøringa pga. jeg blei pressa inn i et ganske tett program... så får se...

En gærning fra Lommedalen,

var hardhendt på brennstoff pedalen.

Hans styring var slurven.

Han skar ut i kurven.

Med helskru i saltomortalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har oppkjøring i morgen kl 12:30 jeg, da. Blir spennende. Her i Bergen snør det for øyeblikket, og er stygt redd for at morgendagens føre vil bli utfordrende.

 

Noen gode tips om kjøring på glatt føre? Eller oppkjøring i Bergen generelt?

Mvh.

Endre Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppkjøring i morgen kl 12:30 jeg, da. Blir spennende. Her i Bergen snør det for øyeblikket, og er stygt redd for at morgendagens føre vil bli utfordrende.

 

Noen gode tips om kjøring på glatt føre? Eller oppkjøring i Bergen generelt?

 

Er vel ikke så voldsomt mye å si om oppkjøringen i Bergen. Bare pass på å holde vikeplikten rundt Eidsvågneset dersom ruten blir lagt den veien, det er jo en av Bergens veier som absolutt for alles beste skulle vært forkjørsvei, men som ikke er det.

 

Og en ting til! Er nesten litt morsomt å tenke på, men på vei UT fra Biltilsynet, dvs når du kjører over parkeringsplassen og ut mot utkjørselen fra Biltilsynet, så har du TO (!!!) vikeplikter! Husker kjørelæreren min fortalte meg at han hadde eksempler på elever som hadde strøket på dem før. Tenk så flause. Å stryke før du kommer til utkjørselen... bare husk på det!

 

Lykke til!! happyhappy

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!

 

To vikeplikter? Dvs en ut fra selve der man står parkert, og en etter man har svingt mot venstre og er på vei mot utkjørselen? Litt tabbe å gjøre en bommert der da.

 

Satser på at det går fint, håper bare jeg får en sensor som er enkel å prate med.

Mvh.

Endre Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Bestod så vidt det var.

 

Oppvarmingstimen gikk svært fint, utmerket. Så kom selvsagt sensoren som ikke hadde lyst til å prate om noe som helst. Ble ganske nærvøs. Første jeg gjorde var å overse en fotgjenger i gangfelt og sensor måtte bråbremse. Deretter passerte jeg en skolebuss i altfor høy hastighet og rakk såvidt en luke foran en trailer i rundkjøring.

 

Var sikker på at jeg hadde strøket, men la meg langflat og innrømmet feilene jeg hadde gjort når vi var ferdig å kjøre. Sa jeg visste at jeg hadde gjort feil, og at de hadde blitt gjort pga jeg var nervøs. Forklarte at de feilene aldri ville blitt gjort om jeg ikke var under press. Det godtok han.

 

Eneste jeg ikke er fornøyd med i dag er bildet jeg kommer til å få på sertfikatet :P

Mvh.

Endre Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke glem at man har lov til å kjøre på tvers mellom hjula under en trailer bare du er sikker på at du har lav nok bil.

 

skal prøve meg på teorien igjen nå om sju timer, bør kanskje få meg litt søvn.

strøyk første gangen med 8 feil, av som kjent 7 tillatte. hehe. ikke sånn kjempestress egentlig, men vil jo få bestilt oppkjøring.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg ikke er fornøyd med i dag er bildet jeg kommer til å få på sertfikatet :P

 

Hehe, jeg kjørte opp med skinne på nesa (brekt) Ble Kjempefiiiint bilde :tannløs

(Purken har ledd av bildet når de har sett på lappen min...)

 

Lykke til alle som skal ta lappen!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, da har jeg oppkjøring om ca. 2 timer... ... ... ...

 

Så får se åssen det går da, kvart på 2. Veit ikke om det blir bykjøring da jeg eller...?

 

Starter fra Billingstad

En gærning fra Lommedalen,

var hardhendt på brennstoff pedalen.

Hans styring var slurven.

Han skar ut i kurven.

Med helskru i saltomortalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, da har jeg oppkjøring om ca. 2 timer... ... ... ...

 

Så får se åssen det går da, kvart på 2. Veit ikke om det blir bykjøring da jeg eller...?

 

Starter fra Billingstad

hvordan gikk det da? :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk det da? :)

 

Det gikk jææææævlig bra:D Heeelt perfekt, fikk ingen feil. Stod bare "veldig bra!" på lappen....:D

 

Var hjemme etter oppkjøring ved 4 tida, nå har jeg kjørt omtrent 200km med min bil, pluss litt med bruttern sin...:D:D::D:D: helt syyyykt digg med lappen....

 

Var dritnervøs før oppkjøringa men med en gang jeg satt meg i bilen gikk det helt over....

En gærning fra Lommedalen,

var hardhendt på brennstoff pedalen.

Hans styring var slurven.

Han skar ut i kurven.

Med helskru i saltomortalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kjørte opp med skinne på nesa (brekt) Ble Kjempefiiiint bilde :tannløs

(Purken har ledd av bildet når de har sett på lappen min...)

 

Lykke til alle som skal ta lappen!

 

 

HA HA HA!!! (ikke slemt ment) HA HA HA!!

 

Nei da.. du fikk i det minste lappen!

Gratulerer! birthday

 

(jeg tar heller bilde med knekt nese og bestå, enn å ikke bestå)!

Forspranget Ligger I Teknikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår