Gå til innhold

Tips til Førerprøven

Ranger emnet


ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte opp første mandag etter påske, den helga var jeg så forbanna nærvøs at jeg kunne dø. Men da jeg gik ned på trafikkstasjonen kom jeg plutselig på at jeg ikke var nervøs lenger. Sensoren jeg fikk var veldig grei og redda meg i starten da jeg skulle teste bremsekraftforsterkeren, så glemte jeg clutchen. Han bare smilte å sa, det gjør ikke noe...

 

Måtte også vise hvor bremseveskebeholderen var hen, og forklare hvorfor den ikke var full. Han godtok "Bremseklossene ligger alltid inntil bremseskivene og når klossene blir slitt vil dei ikke gå så langt tilbake og mindre bremsevæske blir presset tilbake i beholderen."

 

Lykke til alle som skal kjøre opp.. Når man titter bort på papirene til sensor og ser et stort kryss i ruten for Bestått.. det kan ikke beskrives ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke i dag dagen da (eller glemte du å sjekke klokka når du la inn det innlegget)? Biltilsynet gjorde faktisk noe som gagner oss bilister når de innførte ordningen med at du kan ta teoriprøven opptil et halvt år før du blir atten. Så mye lettere å få oppkjøring på dagen. Ros!

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau gikk til helvete med meg i dag :(

vet ikke om jeg gidder og prøve igjen om 4 uker heller går bare til helvete da også brukt 14000kr på lappen allerede og er tom for penger. Mutter sponser ny oppkjøring til meg men det hjelper lite for jeg stryker sikkert igjen da...

Var seff dritt vær og jeg fikk en feit stygg sensor :mad:

Strøyk på vikeplikt, kjørte inn i 2 felts rundkjøring så kom det bil i venstre felt når jeg kjørte inn i høyre så sensor bremset...

Så da ble det ikke noe førerkort på meg :(

Lykke til, til dere andre som har oppkjøring i framtiden, går sikkert bedre enn det gjorde med meg i dag!

 

Mvh en trist ThaBoZZ :( :( :(

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThaBoZZ

jau gikk til helvete med meg i dag :(

vet ikke om jeg gidder og prøve igjen om 4 uker heller går bare til helvete da også brukt 14000kr på lappen allerede og er tom for penger. Mutter sponser ny oppkjøring til meg men det hjelper lite for jeg stryker sikkert igjen da...

Var seff dritt vær og jeg fikk en feit stygg sensor :mad:

Strøyk på vikeplikt, kjørte inn i 2 felts rundkjøring så kom det bil i venstre felt når jeg kjørte inn i høyre så sensor bremset...

Så da ble det ikke noe førerkort på meg :(

Lykke til, til dere andre som har oppkjøring i framtiden, går sikkert bedre enn det gjorde med meg i dag!

 

Mvh en trist ThaBoZZ :( :( :(

 

Kjipt. det.. øvelses kjør heller mer.. billigere.. og du lærer nesten mer;)

 

better luck next time...

 

Ps. På 4 uker så burde du klare å øve nok:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles forbanna kjipt ass :mad:

Må faen meg være onde de jævla sensorene!

Har lissom venta på dette siden i fjor sommer, ringte også nå og dem har faen ikke noe ledig før 14 Juni igjen :mad: :mad:

Vet faen ikke hva jeg gjør nå ass, vurderer og gi faen i lappen og kjøre uten er så forbanna sint og skuffa nå :mad: :(

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt meg opp på 14 juni...

Men er så utrolig lenge til, har lissom ventet så lenge allerede :(

Har fått godkjent bilen og betalt forsikring og alt var klart for kjøring så stryker jeg :(

Hadde jobb som jeg kunne få når jeg fikk lappen og masse planer osv.

Nå blir jeg bare sittende hjemme og deppe :(

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

Når man har tatt teoriprøven kan man umiddelbart bestille time for oppkjøring selv om du ikke har startet på noen sjåførskole.

 

Mao. jo før man tar prøven jo flere ledige oppkjøringstimer er det å velge mellom.

 

Okey. Ja, jeg vet at man kan ta teoriprøva 6mnd før. Begynte på kurs i går. men, jeg trodde den regelen med at man ikke kunne bestille oppkjøring før max14 dager før du fyller 18 fortsatt gjaldt.

Men dette var jo gode nyheter gutta;)

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThaBoZZ

Har satt meg opp på 14 juni...

Men er så utrolig lenge til, har lissom ventet så lenge allerede :(

Har fått godkjent bilen og betalt forsikring og alt var klart for kjøring så stryker jeg :(

Hadde jobb som jeg kunne få når jeg fikk lappen og masse planer osv.

Nå blir jeg bare sittende hjemme og deppe :(

 

 

Jeg føler med deg der. Virkelig!.. Jeg har teori og oppkjøring igjen selv(har hatt det i over et år nå hehe) men tør ikke riktig prøve igjen etter at jeg strøyk første forsøket på teorien..

Og med det sagt tror jeg det er viktig å komme seg på bena å prøve igjen så fort det lar seg gjøre. Hvis ikke ender du opp som meg, en kylling som ikke tør å feile...

 

Lykke til eller break a leg heter det vel. Uansett så sitter den til slutt!.. :)

 

 

Jo, en liten PS... det er bedre å vente 4 uker til neste forsøk enn å bli tatt for kjøring uten sertifikat å måtte vente VELDIG mye lenger...

---Biler--

 

Nissan Almera 98' met.blå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vekke litt liv i denne tråden igjen. Jeg hadde testoppkjøring idag, og jeg strøyk. Var ikke noe seriøse feil, han var imponert over hvor rolig jeg var i den utrolig stressa trafikken vi kjørte i idag. Feilene jeg gjorde var i alle fall:

 

Kjørte litt for fort over en fartsdump. Kjørelærern har jo også en jævli senka og stiva opp VW Beetle 1.8T med 235/40-17 så.. Skakke værra lett!

 

Så fikk jeg samme feil 2 ganger ved å bomme på et skilt, og 2 av samme feil i et par 2-feltsrund kjøringer, da jeg ikke la meg ut til høyre med en gang.

 

Men, da vet jeg om det i alle fall, så jeg føler at dette kommer til å gå bra, og er heller ikke nervøs heller lenger.

 

Jippi! :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår