Gå til innhold

trim cam


gt150

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er som følger:

I en GT står det jo som alle vet en SR20DE motor, med twincam.. så da,, viss en skal bytte til f.eks HKS trimcam, må man da bytte begge kammene? er litt n00b når det gjelder slikt.. har på følelsen at jeg må det..

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eGtTurbo

man får ikke samme effekt hvis ikke den levere 256grader ut også. Jeg fikk byttet begge i HKS, og det er visst da først man begynner å merke effekt.

 

Jeg har litt småplaner om og kjøpe meg kammer jeg også, men tror ikke jeg har råd til og kjøpe begge på en gang. Men siden jeg har Di innsugskam tenkte jeg at da kan jeg evnt. kjøpe eksoskam først... Er jo minst like viktig og få eksosen ut for og få en bra fylling!

 

Teknisk sett må man vel ikke bytte begge samtidig!?! Motoren vil jo fungere like bra om man bytter bare en kam......

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner du godt effektforsjellen? bedre bunndrag?

Jeg og tror jeg skal kjøpe en cam, om gangen, men jeg begynner med innsugs siden.. Og den kan jeg bare montere uten noe stor fare? så neste mnd igjen kjøper jeg eksossiden og monterer den, og da vil jeg merke effekt?

 

256 graders kammer og 264 graders kammer selges til SR20DE.. hvilken skal jeg velge? fordeler /ulemper?

 

Hvor mye mer effekt skal dette i teorien gi? +-10hk?

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

 

Jeg har litt småplaner om og kjøpe meg kammer jeg også, men tror ikke jeg har råd til og kjøpe begge på en gang. Men siden jeg har Di innsugskam tenkte jeg at da kan jeg evnt. kjøpe eksoskam først... Er jo minst like viktig og få eksosen ut for og få en bra fylling!

 

Teknisk sett må man vel ikke bytte begge samtidig!?! Motoren vil jo fungere like bra om man bytter bare en kam......

 

jeg ville gått for innsug først... motoren kan vel ikke dytte ut det lille ekstra om det ikke er noe ekstra der? :)

 

eksosen åpner senere? hvis den ikke tilsvarer innsugets tidligere åpning, så får du vel ikke den ønskede 'draft' effekten?

 

ikke helt inne på dette jeg...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke bevege meg ut på tynn is og si om det er skadelig eller hensiktsmessig å bytte en av kammene, men det er jo uten tvil best å bytte begge samtidig. Bytter man en og en vil man jo aldri få den store effektfølelsen. Hvor mange hk det er snakk om vet jeg ikke før jeg får kjørt min på dyno, men det er vel mellom 5 og 15 avhengig av diverse andre ting. Er ikke hk som er det viktigste, men den helt sinnsyke responsen motoren gir etter HKS kammer er montert. Turtallet går nestn som på en fullblods racerbil :D

 

Jeg ville gått for 256grader fremfor 266 eller hva det var. 266 er litt mye, så om du kjører mye i byen vil det være litt ekkelt å kjøre med.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva de originale er. eGT har vel litt vassere kammer enn sr20de/i ..

 

Dess høyere du går på gradene dess mer "rå" blir motoren. Da mener jeg ikke bare rå som i bedre/raskere, men rå som i umoden og uferdig i konstruksjonen. Er jo ikkke uferdig, men det virker slik. Tomgangen går opp, blir mer og mer urolig og det blit vanskeligere å ta løst å lyskryss. En kompis av meg økte med ca 50-60 grader på sin ford capri og det endte med at det trengtes ca 3000 rpm for å komme seg ut av lyskryss. Vinterkjøring var bare å glemme

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

Ser det at det står at kammene er til DE ,passer det da dårlig å sette de på Di motor`n ??Høres jo logisk ut at det egentlig ikke går,men motorene er jo så og si "like" ?

 

Jeg vil tippe at det ikke er noe problem siden jeg bruker "Di" innsugskam på min "De" motor;)

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper vel litt å justere tenninga, og kjøre på 98 oktan etterpå..(?!)

 

Til trimkam topic`n at;

Må jeg da altså ha en "Inlet camshaft" og en "exhaust camshaft" da??Regner med det,men greit å være på den sikkre siden..

 

Og bare for å dra ut tråden litt mer; "Super Header" elno som den har på "b4you", er jo også til DE motor`n..Passer vel på min (som da er Di), fordet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår