gt150 Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Det jeg lurer på er som følger: I en GT står det jo som alle vet en SR20DE motor, med twincam.. så da,, viss en skal bytte til f.eks HKS trimcam, må man da bytte begge kammene? er litt n00b når det gjelder slikt.. har på følelsen at jeg må det.. Siter http://www.cardomain.com/memberpage/559185 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329 93 - Nissan Primera GT Tidligere Biler: 86 - Honda Accord 2.0EX 86 - Honda Accord 2.0EX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 jepp Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by eGtTurbo jepp Hvorfor det?? Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 man får ikke samme effekt hvis ikke den levere 256grader ut også. Jeg fikk byttet begge i HKS, og det er visst da først man begynner å merke effekt. Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by eGtTurbo man får ikke samme effekt hvis ikke den levere 256grader ut også. Jeg fikk byttet begge i HKS, og det er visst da først man begynner å merke effekt. Jeg har litt småplaner om og kjøpe meg kammer jeg også, men tror ikke jeg har råd til og kjøpe begge på en gang. Men siden jeg har Di innsugskam tenkte jeg at da kan jeg evnt. kjøpe eksoskam først... Er jo minst like viktig og få eksosen ut for og få en bra fylling! Teknisk sett må man vel ikke bytte begge samtidig!?! Motoren vil jo fungere like bra om man bytter bare en kam...... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt150 Skrevet April 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 kjenner du godt effektforsjellen? bedre bunndrag? Jeg og tror jeg skal kjøpe en cam, om gangen, men jeg begynner med innsugs siden.. Og den kan jeg bare montere uten noe stor fare? så neste mnd igjen kjøper jeg eksossiden og monterer den, og da vil jeg merke effekt? 256 graders kammer og 264 graders kammer selges til SR20DE.. hvilken skal jeg velge? fordeler /ulemper? Hvor mye mer effekt skal dette i teorien gi? +-10hk? Siter http://www.cardomain.com/memberpage/559185 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329 93 - Nissan Primera GT Tidligere Biler: 86 - Honda Accord 2.0EX 86 - Honda Accord 2.0EX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Originally posted by NissanPrimera Jeg har litt småplaner om og kjøpe meg kammer jeg også, men tror ikke jeg har råd til og kjøpe begge på en gang. Men siden jeg har Di innsugskam tenkte jeg at da kan jeg evnt. kjøpe eksoskam først... Er jo minst like viktig og få eksosen ut for og få en bra fylling! Teknisk sett må man vel ikke bytte begge samtidig!?! Motoren vil jo fungere like bra om man bytter bare en kam...... jeg ville gått for innsug først... motoren kan vel ikke dytte ut det lille ekstra om det ikke er noe ekstra der? :) eksosen åpner senere? hvis den ikke tilsvarer innsugets tidligere åpning, så får du vel ikke den ønskede 'draft' effekten? ikke helt inne på dette jeg... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 skal ikke bevege meg ut på tynn is og si om det er skadelig eller hensiktsmessig å bytte en av kammene, men det er jo uten tvil best å bytte begge samtidig. Bytter man en og en vil man jo aldri få den store effektfølelsen. Hvor mange hk det er snakk om vet jeg ikke før jeg får kjørt min på dyno, men det er vel mellom 5 og 15 avhengig av diverse andre ting. Er ikke hk som er det viktigste, men den helt sinnsyke responsen motoren gir etter HKS kammer er montert. Turtallet går nestn som på en fullblods racerbil :D Jeg ville gått for 256grader fremfor 266 eller hva det var. 266 er litt mye, så om du kjører mye i byen vil det være litt ekkelt å kjøre med. Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 enda et dumt spørsmål fra meg :D hvis de trimkamene er 256 grader. hva er de orginale da? og hvorfor vil 266 grader være ekkelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Vet ikke hva de originale er. eGT har vel litt vassere kammer enn sr20de/i .. Dess høyere du går på gradene dess mer "rå" blir motoren. Da mener jeg ikke bare rå som i bedre/raskere, men rå som i umoden og uferdig i konstruksjonen. Er jo ikkke uferdig, men det virker slik. Tomgangen går opp, blir mer og mer urolig og det blit vanskeligere å ta løst å lyskryss. En kompis av meg økte med ca 50-60 grader på sin ford capri og det endte med at det trengtes ca 3000 rpm for å komme seg ut av lyskryss. Vinterkjøring var bare å glemme Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Ser det at det står at kammene er til DE ,passer det da dårlig å sette de på Di motor`n ??Høres jo logisk ut at det egentlig ikke går,men motorene er jo så og si "like" ? Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 vel, da vil jeg si at motoren min er noe alà slik. må ha ganske så høyt turtall for å ta løs i veikryss og slikt. på tide å skrote bilen :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by sirsnare Ser det at det står at kammene er til DE ,passer det da dårlig å sette de på Di motor`n ??Høres jo logisk ut at det egentlig ikke går,men motorene er jo så og si "like" ? Jeg vil tippe at det ikke er noe problem siden jeg bruker "Di" innsugskam på min "De" motor;) Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberon77 Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Håh.. GJETT om jeg skal ha meg det snart da. 2 feite trim kammer til Di'n min. Noe mer utenom det og filter jeg kan gjøre for en grei penge som øker effekten da? utenom effektanlegg liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Hjelper vel litt å justere tenninga, og kjøre på 98 oktan etterpå..(?!) Til trimkam topic`n at; Må jeg da altså ha en "Inlet camshaft" og en "exhaust camshaft" da??Regner med det,men greit å være på den sikkre siden.. Og bare for å dra ut tråden litt mer; "Super Header" elno som den har på "b4you", er jo også til DE motor`n..Passer vel på min (som da er Di), fordet?? Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg