Gusern Skrevet Mars 10, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2016 Tempmåleren stiger kun når jeg står lenge på tomgang. Da går den opp til 90grader. Etter jeg satt på nye plugger og katalysator så fusker den endel på varm motor. Den går som en kule når den er kald. Den bruker også mer bensin enn før. Hva er galt, utenom å lese av feilkoder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 10, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2016 Har kjørt 16,47 mil på nesten en halv tank. Det er f... ikke normalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 10, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2016 Det med temperaturen høres ut som defekt termostat. Står den åpen vil kjøleveska kjøles ned da du kjører (Luft på radiatoren), men ikke da du står stille. Derfor du oppnår 90 grader da du står på tomgang. Og skal du bytte termostat så er det kun Møller som har gode termostater Det med fuskinga så må jeg bare si les av feilkoder. Høyt bensinforbruk kan være defekt lamdasonde eller en tempsensor f.eks. Men som sagt, mitt tips er å lese ut feilkoder. Sparer deg for mye tid og penger Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 10, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2016 Bytta termostaten for et par år siden og måleren har kødda lenge.Den har fuska veldig lite før, I forhold til nå. Og jeg har kun byttet plugger og satt på kat. Men må nok lese av koder ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2016 Har det noe med at jeg har montert katalysator? Pluggene soter seg til med en gang. Må gasspjeld nullstilles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 15, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2016 Om du bytter eller demonterer gasspjeldet så må dette grunn innstilles hos Møller. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2016 Tenkte om det ble noe annerledes mtp katten. At eksosen får mer motstand osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2016 Det var 3 feilkoder på motoren. 16514:O2 sensor circuit-malfunction (bank 1 sensor 1) 17978: denne vet jeg ikke hva er. 17536:long term fuel trim system too lean. (Bank 1) Så har jeg en feilkode på airbag som jeg ikke kan tyde. 65535:no faults recorded (if MIL not illuminated.) Setter pris på hvis noen har gode forklaringer på noe av dette :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gusern Skrevet Mars 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2016 17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg