Opel1 10 Report post Posted February 26, 2016 Hei Jeg holder på å bytte ut Concert 2 spilleren med en Kenwood kdc-4757sd spiller. Jeg kjøpte meg en aktiv adapter som kobler om rød og gul ledning på iso kontakten og slik at jeg får lyd bak. Men jeg får ikke liv i spilleren. Eneste jeg ser som ikke er koblet er de to ledningene lengst til høyre på mini iso kontakten. Den som er rosa aktig(pin 7) og oransje(pin 12). Ser at den rosa er CAN BUS H mens den oransje er CAN BUS L. Skal de kobles. Evt hvor skal de? Her er koblingskjemaet til Concert radioen: Aktiv adapter jeg kjøpte: Adapteret er kjøpt i Tyskland i sommer. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mr.Burns 0 Report post Posted February 26, 2016 CAN BUS High/Low er for kommunikasjon med andre styreenhetene i infotainment-buslinja. Regner med at den nye spilleren din ikke har det, så skal nok sikker være sånn. Ville nok heller sjekket om + og minus kommer dit dem skal inn på spilleren siden den er helt død. Men har lite erfaring med bytte til uorginale spillere, så kan godt hende det er noe annet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Opel1 10 Report post Posted February 26, 2016 Fant ut jeg mangler tenningsstrøm. Har bare konstant 12v rød ledning. Hvordan henter jeg tenningsstrøm inn bak radioen. Er det lett å trekke oppover der fra vet fordeleren? Quote Share this post Link to post Share on other sites
TKarlsen 10 Report post Posted February 27, 2016 Overgangen du har kjøpt er "feil". Den virker på biler uten canbus. Er nok denne du skulle hatt:http://www.elutstyr.no/connects2-ctsad0072-rattfjernkontroll-adapter-audi-02-m-halvt-bose-mini-iso-can-bus-konvertering.html Dette adapteret har i tillegg til ISO-overgang, konvertering av følgende CAN-signaler til vanlige analoge signal: Tenning / belysning / ryggelys / speedometer / håndbrekk. Quote Share this post Link to post Share on other sites