Gå til innhold

Audi s4 c4 1992 2.2 T

Ranger emnet


BHSM

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bilen min har begynt å fjuske mer og mer med dagene som kommer, begynte med litt nykking mellom 3-4000 tusen omdreininger.. nå nykker den lenger ut på registeret også. Kun ved fult gasspådrag. Før 3000 omdreininger nykker den ikke. Ny tennplugger er satt i. Men sjekket pluggene og en var hvit i forhold til de andre? Noen som har peiling på hva det kan være?

 

Den er chippet i følge forrige eier.

 

Takk på forhånd!

 

Bjørn Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på pluggen var den siste pluggen hvitere enn de andre? Den sylinderen med hvitere plugg går litt magrere enn resten.

Ved slike problemer er det som oftest pluggene, men de har du skiftet. Neste sjekkpunkt er coilene, og at toppdekselpakning ikke lekker olje ned til plugg/coil. Coiler kan du sjekke ved å låne en som du VET er ok, sette den på sylinder 1 og ta en prøvetur. Om det ikke hjalp så flytter du den nye coilen over på sylinder 2 osv.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På enden, på haken som det gnistrer til. Ja skal få det prøvd. 

 

Prøvde å ta ut stikk til lambdaen å det ble ingen forskjell... Motoren jukser når den er kald og varm, men går fint akkurat når den er delvis varm.. 

 

Har kjørt 300 km på 80L blandet kjøring, er det normalt forbruk på disse motorene?

 

Takk for svar!

 

Bjørn Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 liter på 30 mil er alt annet enn normalt. Faktisk er det hinsides høyt! På snill langkjøring skal du hvertfall klare 0,8 liter per mil, når alt er i orden. På blandet kjøring kommer det mye an på om det er mye køkjøring eller mye kaldkjøring, i såfall kan 1,2 liter per mil være normalt. Du har nesten 3 liter per mil!

 

Sjekk coilene og bytt de som er defekt. Om lambdasonde er fra dag 1 så bytt den. IKKE kjøp ny på Biltema, kjøp original Bosch. Sjekk også temperaturgiver til ECU, at den er ca 250 ohm ved 90 grader på motor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturgiver til ECU (G62) sitter bak på toppen mot passasjersiden. Ta av plugg og mål, aller best om du lager en måleledning med plugg på da det er litt trangt.

 

Men igjen, med det enorme bensinforbruket er det mer galt enn evt. temperatursensor. Coiler, lambda og evt LMM må stå på sjekklisten.

AANWithCoolantFittingPNs.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår