alexander_skaar Skrevet Februar 6, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 Hei, fikk høg tomgang på motoren etter eg kom heim i går kveld, 2000rpm. Ligger stabilt der. Da eg startet den opp i dag tidlig så lå den først på 900rmp så etter hvert gjekk den opp på 2000rmp, og lå det sjølv om eg hadde en tur på ca 15 min. Men da eg skulle heim i stad virka bilen som normal, normal tomgang Noen tips? Henger ikke på gass veieren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 Har du defrosterslange montert mellom eksosmanifold og luftfilterboks? Om ikke kan dette skyldes ising, enten i gasspjeld eller ISV. Problem over tid eller oppstått nå? Blir det bra om motor stoppes i noen minutter og startes igjen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Februar 6, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 Er ein slange som går mellom eksos og luftfilterboks, hadde probleme nett i stad, men den funket at eg skrudde bilen av,venta 1 min, og starta den igjenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Februar 6, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 Det oppstod i går etter en del kjøring og en del tomgang med noen kompiser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 Dersom problemet forsvinner etter å ha slått av motor noen minutter så kan det være ising. I såfall fungerer ikke defrosterspjeldet i luftfilterboksen. Ising forekommer oftest ved fuktig luft og noen få plussgrader. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Februar 6, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 OK, takk for hjelpen :) skal se på det i mårra! Er det bare å se om røre er tett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 Nei, sjekk heller om spjeld fungerer, er styrt av vakuum og en termoventil. Enkelt system å forstå når du ser det. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Februar 6, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2016 OK, takk for hjelpa! Skal se på det i mårra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg