thomasas88 Skrevet Januar 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2016 Hei.Har en Audi A3 1.8T 2001 modell som lager en høy konstant sugelyd fra pedalene. Den forsvinner ved bremsing og akselerering, men kommer tilbake igjen hvis jeg slipper bremsen eller slipper gassen/holder gassen jevnt.Har lest mye om dette med vakumlekasjer osv. Men alle trådene jeg har lest om det har alle problemer med hard eller løs brems. Men det har ikke jeg. Bremsene mine bremser perfekt. Veldig følsomme og bremser bra, men det kommer en veldig suselyd. Er det sånn at jeg må bytte bremsekraftforsterker og hovedbremsesylinder jeg også slik som alle andre med samme problemet? Kan jeg ikke bare bytte evt slange som lekker vakum? Hvordan kan jeg sjekke hva som fungerer og ikke fungerer med bremsekraftforsterker og hovedbremsesylinder osv? Takk på forhånd. Thomas Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 31, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2016 Det KAN være lekk bremsekraftforsterker. Plugg slangen til denne og kjør en liten tur for å eliminere, men husk ,du har da veldig dårlige bremser! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasas88 Skrevet Januar 31, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2016 Plugg slangen til bremsekraftforsterker? Er ikke helt sikker på hva du mente nå. Hvilken slange skal jeg plugge hvor for å teste? Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 31, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2016 Du har en vakuumslange mellom bremsekraftforsterker og innsug, sant vel. Napp denne slangen av innsuget og plugg hullet på innsuget, kjør så litt og hør om lyden er der fortsatt. Og igjen, minner deg på at bremsene da er skremmende dårlige med denne slangen frakoplet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasas88 Skrevet Februar 2, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2016 Jeg finner bare èn slange som er koblet til bremsekraftforsterkeren, å det er den slangen til Check Valven liksom, som går fra bremsekraftforsterker å ett stykke mot motoren og deler seg i 2, begge koblet til motor. Skal jeg bare prøve å ta ut check valven? Legger ved 2 bilder.http://postimg.org/image/6jhnrnpid/http://postimg.org/image/54vn2879h/ Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2016 Napp det harde plastrøret (som går til bremseservo) ut av Y-koplingen ved innsuget, og plugg Y-koplingen. Start motor og sjekk om lyden er borte, i såfall er det mest sannsynlig lekk bremseservo. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasas88 Skrevet Februar 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2016 Plugge Y-koblingen hvor? Ser det harde plastrøret som går til Y-koblingen. Er ikke noe farlig å ta ut plastrøret til Y-koblingen mens motor går? Skal jeg bare tette Y-koblingen med noe? Siter Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2016 Jeg har markert med en tykkere rød ring på bildet ditt hvor du skal kople fra plastrøret. På samme sted skal du plugge hullet i Y-koplingen, altså IKKE plastrøret, men gummidelen der plastrøret stod. Hva du plugger med er ett fett, men ikke noe som kan suges inn, det er vakuum på dette systemet. En bolt duger, den kan ikke suges inni. Og nei, dette er helt ufarlig, eneste som vil skje er at bremsene blir veldig dårlige - og du får da verifisert om lyden ved pedalene er borte eller er der fortsatt. Du trenger ikke kjøre bilen for å sjekke om lyden er borte. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg