Gå til innhold

thomasas88

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thomasas88

  • Bursdag 10/18/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    V40
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

thomasas88's Achievements

  1. Plugge Y-koblingen hvor? Ser det harde plastrøret som går til Y-koblingen. Er ikke noe farlig å ta ut plastrøret til Y-koblingen mens motor går? Skal jeg bare tette Y-koblingen med noe?
  2. Jeg finner bare èn slange som er koblet til bremsekraftforsterkeren, å det er den slangen til Check Valven liksom, som går fra bremsekraftforsterker å ett stykke mot motoren og deler seg i 2, begge koblet til motor. Skal jeg bare prøve å ta ut check valven? Legger ved 2 bilder. http://postimg.org/image/6jhnrnpid/ http://postimg.org/image/54vn2879h/
  3. Plugg slangen til bremsekraftforsterker? Er ikke helt sikker på hva du mente nå. Hvilken slange skal jeg plugge hvor for å teste?
  4. Hei. Har en Audi A3 1.8T 2001 modell som lager en høy konstant sugelyd fra pedalene. Den forsvinner ved bremsing og akselerering, men kommer tilbake igjen hvis jeg slipper bremsen eller slipper gassen/holder gassen jevnt. Har lest mye om dette med vakumlekasjer osv. Men alle trådene jeg har lest om det har alle problemer med hard eller løs brems. Men det har ikke jeg. Bremsene mine bremser perfekt. Veldig følsomme og bremser bra, men det kommer en veldig suselyd. Er det sånn at jeg må bytte bremsekraftforsterker og hovedbremsesylinder jeg også slik som alle andre med samme problemet? Kan jeg ikke bare bytte evt slange som lekker vakum? Hvordan kan jeg sjekke hva som fungerer og ikke fungerer med bremsekraftforsterker og hovedbremsesylinder osv? Takk på forhånd. Thomas
  5. Gammel tråd, men vil bare nevne noe om bremseklosser. Innbremsing av nye bremsebelegg skjer ved hjelp av et tynt lag av slipemiddel på beleggets overflate. Slipemiddelet bidrar til å tilpasse beleggets struktur etter bremseskivens. Grunnen til dette er at belegget skal oppnå maksimal bremseeffekt så fort som mulig. Under denne prosessen kan det oppstå en skrikende lyd som opphører etter noen mils kjøring. Så skriking i starten er helt naturlig. Det betyr ikke automatisk at bremsene er dårlige. Dette gjelder iallefall "Bendix" klosser.
  6. Hmm. Ok. Jeg skal prøve. Stikker å kjøper wire i morgen. Takk for hjelpen. Jeg svarer på denne tråden hvis jeg står HELT fast ved bytte :wonder: Hehe.
  7. Ingen synlige skade eller rust. Det eneste som vises er det du ser på bildet av wire'en. Å den ser for meg helt fin ut. Kanskje den har fliset opp inni der den er dekket til? Best å gå til verksted å bestille wire der eller? Ja, jeg kan jo alltids prøve meg. Liker og lære meg litt.
  8. Vil bare si at gassen kun henger seg opp, den gasser ikke av seg selv. Og wire'en ville så klart ikke henge seg opp så mye som jeg kunne ha ønsket på den videoen, hehe. Men dere ser problemet :)
  9. Heisann! Jeg merket her en dag at gassen hang seg opp. Etter jeg åpnet panseret og undersøkte fant jeg feilen (tror jeg.) Det er som at gasswiren ikke drar seg ordentlig INN igjen når jeg gasser. Den blir slakk og bare buer seg oppover isteden for å bli dratt automatisk tilbake igjen ordentlig. Å det tror jeg kan forårsake at gassen henger seg opp. Har dere noen tips om hva jeg bør gjøre? Jeg har prøvd å smurt litt med 556, men uten hell. Bør wiren byttes? Er litt amatør, men føler jeg klarer litt med bra veiledning. EVT er det lett jobb for verksted? Volvo V40 Wire Problem - YouTube - Her er video av problemet :/ Tusen takk på forhånd for alle svar! :)
  10. Hei. Jeg står litt fast. Kjøpte nylig "orginale" tåkelys til bilen som passer perfekt, og er montert. Tok vekk dekslene der tåkelysene ble satt inn, for det var ikke tåkelys montert fra fabrikk. Men det ser ut som det er lagt opp til å innstalere selv på en måte. Det lå en kontakt ved hvert tåkelys deksel, som passer perfekt til tåkelysenes egne kontakter. Men når jeg ser inni bilen, så er det en slik stardard knapp som ikke funker som skal være til tåkelys. Har sjekket instruksjonsboka, å jeg har knappen til tåkelysa, men den går ikke inn, for den "skal ikke brukes" liksom. Det er ikke noe strøm i ledningene til tåkelysene, sikkert fordi jeg ikke får skrudd på bryteren. Men tittet i sikringsboksen, å det ligger en 20a sikring til tåkelysene. SÅ alt er egentlig gjort klart på forhånd, men orginal knappen til tåkelysene går ikke inn. Noen ideer? Er det slik blombering på denne knappen som jeg må fjerne evt? eller noe. takk på forhånd :)
  11. fant ut at coilen hadde fått ei stor sprekke.. så nå går den på 2 sylindere bare. ellers jeg får jo ikke start da. men LITT gnist i 2 av pluggkablene. så tror den har blitt utrolig varm pga kortsluttninga.
  12. ja jeg fant ut at "fordeleren" egentlig er coilen. de er ilag eller noe ser det ut som. slik som Mondeo sier. Men tror det er noe galt med turtellern. helt ny ifra biltema. hmm. prøvde på den andre bilen, volvo v70 på 5 sylindere. var likens der å. så får kjøpe ny å prøve. betalte jo bare en 2 hundrings, hehe. nytt problem nå. nå kjører den bare på 3 sylindere. ene ledninga ifra coilen har ligget borti godset, glemte å teipe ene kabelskoa. :/ så er redd coilen er ødelagt, eller selveste sylinderen. da er det jo bare å vraken. kanskje det er pluggledninga å.
  13. så skulle hatt hjelp til å finne coilen på min ford fiesta 91 modell. ingen som vet asså? :( prøvd å lest i haynes boka for fiesta, men finner liksom ikke noen informasjon HVOR coilen min er.
  14. nei, man kan velge mellom 4,5 og 6. en liten bryter bak turtellern. min står på fire da jeg har bare 4 sylindere. men har prøvd på 5 og 6 også. da blir det ikke noe utslag. så det er egentlig riktig.
  15. Jo, har jo 4 sylinderkabler som går inn på fordeleren. Men er liksom ikke noe tegn til coilkabel til coil eller noe som helst. Men det som er så rart, er at jeg har prøvd andre ledninger ifra fordelern som jeg trodde var minus, å da står turteller å dirrer liksom, men når jeg ruser så går den ikke over 1500 rpm, når den egentlig skulle vært nesten på rødt liksom. den får liksom kontakt på en måte. men viser ikke det faktiske turtallet jeg har. går liksom ikke over 1500rpm. har prøvd flere ledninger. er samme greiene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår