Stian111 Skrevet Januar 13, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2016 Hei. Skal nå til med å bytte motor i min Partner 1,9D 2002 mod. (WJY) Har lest tidligere tråder om at man må kode evt ny motor opp mot styre enhet som står i bilen? Og noen nevnte at startsperren står i diesel pumpen, og at denne også må kodes..? Har nesten bare jobbet på VAG biler tidligere, så hvis noen har peiling her, så setter jeg pris på det:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggi Skrevet Januar 14, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2016 Det stemmer at startsperren sitter i dieselkuttventilen på dieselpumpa ja.Husker ikke helt om de kan kodes om eller om du må bestille ferdig kodet.Vanligvis når vi skrudde på sånne på verkstedet så var det den ventilen med startsperra som var defekt, og den ble vanligvis byttet med en helt vanlig ventil fra annen modell som ikke hadde startsperre.Hvis den gamle ventilen er i orden kan du jo bare flytte over den. evt. hele pumpa.Ellers må du få noen av gamlingene på Bertel O. Steen til å surre fram delenr. på den ventilen uten startsperre. Siter '19 Peugeot iOn [67HK] '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK] '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR [220HK] [vrak] '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK] [solgt] '02 Peugeot Partner 2.0 HDI [90 HK] [solgt] '97 Peugeot Partner 1,4 [75 HK] [solgt] '95 SAAB 9000 2,0 [131 HK] [solgt] '96 Peugeot Partner 1,9D [69 HK] [Vrak] '86 Mazda 626 2.0 [102 HK] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian111 Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2016 Takker for svar Siggi. Kanskje du kunne gitt meg litt inspill på mitt siste emne: partner blårøyk på tomgang? Virket som om du hadde litt peiling på denne typen motor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg