Gå til innhold

Topplokk - bytter man eller reparerer man Passat 2006 1.9?

Ranger emnet


Steinar31

Anbefalte innlegg

Ja, det er i og for seg et meget godt tips, men jeg trodde ikke det var på denne motoren som EGR kjøleren var et problem.. 

Skal se om jeg ikke klarer å grave frem noe mer info om det, men det blir først i morgen engang isåfall :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier jo også at toppen på denne typen bil skal være svært solid, og at man vet knapt at det er skjedd før.. Flott om du sjekker ut til i morgen, han på Røsten sa varmen ville forsvinne helt, samt at trykk ville bli sendt inni vanntank. Det er jo det som skjer. Men det er svarte små partikler i vanntank og littegranne film på overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noe jeg kom på her, nevner det i tilfelle det går opp noen lys for noen:

Før toppakning ble byttet ut kom det varme nå og da. Varmen kunne komme i etter noen minutter, eller etter 25 minutter, og vare kun minutter.
Etter at toppakning var byttet var det varme de første 25-30 milene vi kjørte, for all varmen forsvant for godt. Det er 50 mil uten varme inni bilen et eneste sekund.

Mulig at webasto har defekt brennkammer og men dette skaper vel ikke noe trykk inni vanntanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er i og for seg et meget godt tips, men jeg trodde ikke det var på denne motoren som EGR kjøleren var et problem.. 

Skal se om jeg ikke klarer å grave frem noe mer info om det, men det blir først i morgen engang isåfall smile.gif

 

Hei, fant du ut noe mer? har blitt forklart at man kan blokkere eksostilbakeoverføringa på eksosmanifold så kan man teste om trykket fremdeles kommer inni vanntanken.

Ble forklart at man kan også ta av vannslangene for inn og ut (på kjøleren), koble en liten slange mellom disse to slangene og så kan man starte bilen.

 

Noen som har litt mer info om dette? Det er det siste jeg kan prøve før toppen sendes til testing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at dette tok tid, har ikke vært hjemme i helga og det har vært full gass hele tiden.

Jeg finner ingen info på nett som styrker teorien til Røsten, da all info jeg finner vdr. kjølevæsketap knyttet til eksoskjøler omhandler 1.6TDI og 2.0TDI.

Har tom. gått igjennom en del info jeg har liggende på pc'n uten å finne det på 1.9TDI.

 

Når sant skal sies, så har jeg aldri jobbet på Møller eller annet VAG verksted så helt bombesikker er jeg ikke, men finner ingenting som indikerer at det er noe problem på 1.9TDI.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jesper, og jeg skjønner. Kommer til å legge bilen ut på Finn.no
Orker ikke mer. Kan godt være at toppakninga ikke ble bra ved byttet.

Snakket med Bildeler.no. der delene ble handlet og de hadde fått en av ca 190 toppakninger i retur med teksten "det lekker fra toppakningen". 
Det kan jo være tilfellet her og men nå orker jeg ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår