Gå til innhold

Vagcom - er dette alt jeg trenger?

Ranger emnet


Krevito

Anbefalte innlegg

Dette er nok ikke den ekte VAGCOM kabelen. Den er mye dyrere.. Dette er en billig kopi

 

Men hva er det du ønsker å gjøre med en diagnose maskin? Er det kun lese ut feilkoder og slette dem du ønsker? (+resette service lamper) eller er det full programmering du kan evt gjøre med en VAGCOM kabel? 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utganspunktet kun tenkt til å lese av feilkodene ja, evt ha muligheten til å slette dem.

 

Selvfølgelig hadde det vært nice å kunne ha muligheten til å gjøre enda mer, men da må jeg vel kaste en del penger på det?

 

Har virkelig ikke snøring. Eneste jeg har er en passat med avgassproblemer som fusker på 3500rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAGCOM er vel det beste du kan få til å fikse rundt på bilen. Den gjør veldig mye mer enn å kun lese feilkoder

Her har du en ekte VAGCOM kabel
http://www.bildiagnosebutikken.no/vag-com-vcds-hex-usb-can-intelligent-dual-k-plus-can-usb-interface.html?gclid=CjwKEAiAy7SzBRD_lv7quOnr6XUSJAAOLkW6vpupefL3iK2KljrY2VISlRjhVGaOhZW8uWi0LH8blRoC-vbw_wcB

 

Men for din del så holder det lenge med en håndholdt maskin vil jeg tro. Da slipper du å bruke bærbar PC, få kabelen installert osv osv.. Hvor mye vil du evt bruke på en scanner?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Nei, jeg vil helst bruke så lite som mulig. 150kr, som i den første linken hørtes veldig hyggelig ut.

 

Er det ikke slik at det er det samme om det er en billigkabel eller en dyr original kabel, så lenge man har ok software i andre enden? Må vel finnes et eller annet sted man kan laste ned noe billige greier som fungerer tilnærmet likt som de dyre.

 

De håndholdte koster vel fort 1000kr++ og jeg så for meg noe mye billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På VAGCOM kabelen så ligger lisensen i selve kabelen. 

 

Finnes så klart mye billigere alternativer.Er flere her på forumet som utfører diagnose test på biler. Det er jo kanskje et alternativ?

 

Biltema selger håndholdte scannere, 469kr. 
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-VAG-2000030943/

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår