Gå til innhold

audi a3 1,8t 2003, tennplugger ?

Ranger emnet


fuchs88

Anbefalte innlegg

hei jeg har en audi a3, 2003mod 

med : 1,8t 180hk , motorcode AUQ FWD.

det er fjernet den 1 lamdan ifra forje eier den bakerste,  så nå har jeg bare den fremste, den gikk gjennom Eu i sverigie med den. men når jeg skulle sjekke den hos VVS så hadde den for høye CO verdier.

 

Så jeg har ett problem, jeg prøver å få ned CO, på bilen, har byttet lambda og katalysator men CO er for høy enda, så tenkte å bytte tennplugger, men, har hørt att de er noen plugger som gjør att den brenner renere ?

 så ville helst hatt noen som brenner så rent som mulig,for å få ned CO verdier mest mulig, men er det andre ting jeg gjøre for å få ned CO verdier ???

 

tar imot all hjelp jeg kan få for åå få ned CO verdier .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2.0 i CO...  skal vell være så nerme som 1 som mulig tror jeg....   nei jeg har ikke fått byttet tennplugger eller filter, men har fått rensket systemet i bilen så da fikk jeg iorden Lamda verdier, og den har jeg også byttet. så den er i orden men bilen slipper ur for høy CO enda, oh jeg har jo en cat, og 2stk dempere. på eksos anlegget, som sagt så er eksosen grovere en originalt, veit ikke om det har så mye å si og de er 3" downpipe ifra turbo og ned til caten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, skal ta å få bytta olje filter,olja ja å kan ta motor rens ja,   men  nkg plugger hvilkene er det som går til min moddel da? vet de er noen med 05mm åpning på spissen, og noen på 0.7mm,,, så bør vell ta dem som er 0,5mm ? skal ha plugger som gjør att du brenner renest mulig da.   den filteret som sitter i boksen er helt knall hvit så de er ikke mye brukt, men får ta å skifte bensin filter da. men i luft filter boksen så er det jo ikke store hullet inn i boksen da....  snakk om 6cmx6cm hull  i boksen som det skal komme luft inn i boksen da. siden det luft føringen ifra grillen er borte  som fører lufta inn i grillen og inn i luft filter boksen da....men det skal vell ikke ha så mye å gjøre vell ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

da har jeg bytta olje tennplugger å hatt i 20L med E85... nå er Co verdien på 0.85... før så var den på 2.00  så har da gått ned litt, men lurer på om jeg da skal sette inn en original katalysator ifra audi a3 1,8t som er tilpasset min,siden den jeg har nå  er gammel og sikkert 200 000km gått.  så er dem vell sikkert ikke det samme ifra passat 1,8t(150hk) og audi sin a3 1,8T(180hk)   :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår